Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udligner jeg "afregnet moms"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej regnskabskyndige

Jeg har en lille post hængene efter mig, som jeg gerne vil slippe af med.

Jeg skiftede regnskabsprogram ved årsskiftet og heri ligger der en post der hedder "afregnet moms". Afregnet, men altså ikke betalt. Momsen er nu betalt, men jeg har fået posteret betalingen på en anden konto, i det gamle regnskabsprogram.

Posten har hængt der i 3 år nu og jeg vil gerne udligne den. (Rookie fejl)

Så hvis jeg fjerner beløbet, hvor skal jeg så modposterer det?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 22:00

Ingen der kan guide mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46688
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05

Jeg er ikke sikker på jeg har forstået problemet - men momsafregning - den konto skal jo gerne nulstilles ved hver momsafregning - ved at den nulles ud mod ens momskonti - Jeg går ud fra, at din momskonti stemmer - og banken også stemmer så der må jo være sket en vis udligning - er det blot et kvartal galt eller er det over længere periode?

Du kan læse om nulstilling af moms her, men om det det dækker dit problem ved jeg ikke - NULSTILLING AF MOMS - jeg håber noget kan bruges, ellers må andre byde ind hvis det er 3 år gammelt og overført fra regnskab til andet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 23:31
Tak John.

Jeg nulstiller altid momskontoen hvert kvartal og betaler min moms, som du beskriver. ja med undtagelse af dette beløb.

Det jeg er 90% sikker på der er sket er, at jeg har lavet en afdragsordning med skat (3 år siden) om betaling af moms. Da jeg betalte de 3 afdrag, har jeg valgt en forkert konto at modregne, og derfor står disse stadig og lurer.

Men alt moms er betalt, derfor vil jeg meget gerne have den væk.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46688
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33

Boysen:
Da jeg betalte de 3 afdrag, har jeg valgt en forkert konto at modregne, og derfor står disse stadig og lurer.
og du har ikke chance for at få dine posteringer der fra 3 år siden .- en posteringsjournal udtrukket eller konto transaktion så du kan se hvilken konto du kørte det via .- for den burde jo faktisk så stadigt ha et tilsvarende problem hvis alt er overført til nye regnskabsprogram?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)