Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento og varelager af størrelser

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg vil mene jeg har dummet mig lidt da jeg næsten har smidt alle mine produkter indpå min magento shop med beskrivelserr samt størrelser.

Jeg har dog gjort dette som simple product. Dvs. Jeg har ikke antal på varelager af størrelser af produkterne.

Jeg vil have set muligt, at jeg har antal af forskellige størrelser af et produkt.

Lad os sige at jeg sælger et par nike air sko.

Disse har jeg i disse størrelser og antal:

Size:38, 2 stk.
Size: 39, 1 stk.

Såvidt jeg kan læse mig frem til, skulle jeg have valgt configurable under tilføj produkt.

Jeg har dog en del produkter jeg har smidt ind nu, så det vil være døden at skulle gøre det hele igen.

Er der nogen som kan anbefale et modul eller måske fortælle mig måden hvorpå jeg kan løse dette ?
Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Trendbuy:
Disse har jeg i disse størrelser og antal:

Size:38, 2 stk.
Size: 39, 1 stk.

Såvidt jeg kan læse mig frem til, skulle jeg have valgt configurable under tilføj produkt.

Jeg har dog en del produkter jeg har smidt ind nu, så det vil være døden at skulle gøre det hele igen.

Er der nogen som kan anbefale et modul eller måske fortælle mig måden hvorpå jeg kan løse dette ?

Hej Trendbuy.

Ja, du kan oprette det konfigurable produkt nu og så tilknytte de simple produkter (størrelser) hertil.

De simple produkter sætter du til at være usynlige i søgning/katalog og dermed kan man udelukkende se/købe det konfigurable produkt.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak!

Så det jeg egentlig bør gøre er følgende:

Slette sizes fra simple product.
Tilføje et produkt (configurable? til hver størrelse eksempelvis

Nike air size 36
Nike air size 37
Nike air size 38

Og tilknytte disse til simple product som jeg i forvejen har oprettet ?

Problemet er at jeg har oprettet alle varene som simple product nu og under custom options bare valgt de størrelser.

Jeg han se at det bliver noget af et arbejde at skulle tilføje et produkt til hver størrelse.

Er der ingen moduler, hvorpå man kan gøre dette på en nemmere måde? Eksempelvis bare at skrive antal ved siden af hvert str. Under custom options ?
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Anyone ?
Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste rigtige vil være at have de enkelte størrelser som "simple" produkter - hver af disse går jeg udfra du har en egenskab der hedder størrelse, og har her valgt den respektive størrelse f.eks. 38. 

Dermed opretter du et configurable produkt og vælger de f.eks. under produkter ( simple produkter i de forskellige størrelser produktet kommer i ) De simple produkter skal ikke være synlige, det er kun hovedproduktet, der skal det.

Vi har lavet scripts der opretter vores configurable products baseret udfra logik i varenumre eller lign.  Det kan også være du kan finde et modul, der kan klare det for dig.

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er virkelig stået helt af :-)

Som sagt har jeg oprettet produkterne med produktbeskrivelser, specifikationer mm. Jeg har derudover tilføjet størrelser gennem "tilpasningsmuligheder" (custom options)

Når du siger hovedproduktet er det så configurable du mener ?

Jeg er virkelig stået helt af.

Jeg behøver ikke slette dem jeg har oprettet nu ?

Er det muligt at du skriver punkt til punkt, hvad du anbefaler ?

Tusinde tak!
Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe et modul således at du kan sætte lagerstyring på chatol options, kan bare ikke lige huske hvad det hedder, vender lige tilbage når jeg falder over det.

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej tusinde tak for svaret

Jeg tror ikke det hjælper mit problem.

Jeg tror godt man kan løse mit med standard magento.

Det er egentlig simpelt hvad jeg ønsker. Jeg ønsker at kunne have lager for hvert størrelse sko.

Jeg sælger eksempelvis nike air max, som jeg har 6 par af. Det ville være nemt hvis det havde været en størrelse, for så havde jeg jo bare skrevet 6 stk under lager.

Jeg har størrelserne:
2x str. 38
2x str. 39
2x str. 40

Det vil faktisk sige jeg har 3 forskellige varer. Da det jo er 3 forskellige størrelser. Jeg har dog bare listet dem som en vare og det er det jeg vil løse.

Altså have et produkt med lager kontrol af størrelser. Håber det kan få folk til bedre at forstå det.
Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes så langt er jeg med, du kan sætte qty på hver custom option. Det er hvad du mangler, kig på linket til modulet, kig på billederne.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)