Hej SEO-kyndige. Jeg har læst flere steder, at det anbefales at "udnytte" antallet af tegn i Meta Titler, men gælder det "for enhver pris". Jeg mener, det handler vel i ligeså høj grad om at gøre det så let som muligt for Google at afkode teksternes indhold/relevans? For mig ville det være mere logisk, at det var lettere for Google at afkode ens Meta Title, såfremt man "skærer helt ind til benet". Eksempel nr. 1 er den, jeg selv ville vælge, men er nr. 2 mere korrekt, fordi jeg har skrevet en længere Meta Title til musikanmeldelsen? Og hvis jeg gerne vil forbedre mine muligheder for at ranke godt på "music reviews", bør dette keyword så indgå i alle Meta Titles (og ikke kun min forsides)? 1) Random Access Memories | Daft Punk | Album Review 2) Random Access Memories | French Electronic Duo Daft Punk | Album Review Mange tak for hjælpen! Hilsen Thomas |
Hej Thomas,
Jeg tror ikke, at du skal forstå det som "lange meta titler for enhver pris". Ofte viser de længere meta titler dog at have en bedre CTR. I dit tilfælde ville jeg bruge den meta titel du mener er mest sigende for dit indhold og er mest appelerende for dine besøgende. Hvis du mener, at det er nummer 1, så ville jeg vælge den :-)
Med hensyn til "music reviews, så skal du ikke indsætte det i alle titler, da det vil resultatere i keyword kannibalisme. Læs eventuelt mere her.
Mvh Frederik