Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem skal betale?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er begyndt på et handelsgymnasium hvor der er 2 timers obligatorisk idræt om ugen. Jeg har dårlig ryg og kan derfor ikke deltage, handelsgymnasiet vil have at jeg skal gå i fitnesscenter (det ligger samme sted) og genoptræne min ryg. Den kan ikke genoptrænes, den er skæv og mine ryghvirvler er kileformede. Jeg gik til genoptræning i over 9 måneder uden resultat. 

De beder om en lægeerklæring for at jeg kan blive fritaget for idræt men i stedet genoptræne i fitnesscentret. De siger at eleven selv skal betale sin lægeerklæring, kan det passe? Er det eleven som skal betale lægeerklæringen selvom det er dem som forlanger den?

- På forhånd tak!

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:03

Hvis det er en arbejdsgiver der beder om en lægeerklæring, så er det arbejdsgiveren der skal betale. 

Vil mene det samme gør sig gældende her. De kan jo bare acceptere at du ikke deltager i idræt. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 13. Aug 13
Skrevet kl. 12:07

Daniel K:

Hvis det er en arbejdsgiver der beder om en lægeerklæring, så er det arbejdsgiveren der skal betale. 

Vil mene det samme gør sig gældende her. De kan jo bare acceptere at du ikke deltager i idræt. 

Det er nemlig den samme opfattelse jeg har. Men jeg ved ikke om der er en anden lovgivning ved at det ikke er en arbejdsplads men en skole. Kender du evt. til lovgivning på området?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09

Mit gæt er, at ganske mange ikke vil deltage i idræt - af alt fra religiøse til generthedsgrunde OG - sygdoms betonet - så mon ikke skolen har bestemt ikke bare at acceptere eleven selv siger nej til idræt. Det lyder ret OK

Jeg forstår godt det er barskt hvis du selv skal betale´- mon ikke din læge evt ved hvordan han skal forholde sig? Har du spurgt skolen, om en tro og love erklæring fra dine forældre (hvis du er under 18) kan dække, da du ikke har mange penge og en lægeerklæring koster jo noget

At de ikke bare fritager, synes jeg er OK

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 12:10

Når du er studerende, er du så ikke automatisk medlem af HK? 

Kontakt dem, de har helt sikkert styr på det område.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 13. Aug 13
Skrevet kl. 12:17

Cookie - John Hannover:

Mit gæt er, at ganske mange ikke vil deltage i idræt - af alt fra religiøse til generthedsgrunde OG - sygdoms betonet - så mon ikke skolen har bestemt ikke bare at acceptere eleven selv siger nej til idræt. Det lyder ret OK

Jeg forstår godt det er barskt hvis du selv skal betale´- mon ikke din læge evt ved hvordan han skal forholde sig? Har du spurgt skolen, om en tro og love erklæring fra dine forældre (hvis du er under 18) kan dække, da du ikke har mange penge og en lægeerklæring koster jo noget

At de ikke bare fritager, synes jeg er OK

vh

Det har du ret i. De vil ikke bare accepterer mine forældres underskrift. De vil have en lægeerklæring da de mener jeg skal genoptrænes, hvilket jeg tidligere ikke har fået noget ud af. Men de vil gerne have en læges samarbejde mht. genoptræning

Tilmeldt 13. Aug 13
Skrevet kl. 12:18

Daniel K:

Når du er studerende, er du så ikke automatisk medlem af HK? 

Kontakt dem, de har helt sikkert styr på det område.

Det vil jeg da lige prøve at se nærmere på. 

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:19

Cookie - John Hannover:
Mit gæt er, at ganske mange ikke vil deltage i idræt

Korrekt. Der er mange der vil fritages for undervisningen, og da der er pligt til at deltage uafhængigt af årsagen, vælger mange(alle?)
skoler at eleven, ved fritagelse for et fag, eller at ved mere end X antal på hinanden følgende dages fravær fra undervisningen,
skal forsvares med fremvisning af lægeerklæring der bekræfter at du ikke skal deltage.

Normalt skal eleven selv betale, jeg kan ikke se at det er anderledes i din sag, men prøv at snak med din studievejleder om det, umiddelbart vil jeg ikke tro der er noget at gøre.

Med venlig hilsen

Patrich

PS: God bedring!

Tilmeldt 13. Aug 13
Skrevet kl. 12:21

Patrichpedersen:

Cookie - John Hannover:
Mit gæt er, at ganske mange ikke vil deltage i idræt

Korrekt. Der er mange der vil fritages for undervisningen, og da der er pligt til at deltage uafhængigt af årsagen, vælger mange(alle?)
skoler at eleven, ved fritagelse for et fag, eller at ved mere end X antal på hinanden følgende dages fravær fra undervisningen,
skal forsvares med fremvisning af lægeerklæring der bekræfter at du ikke skal deltage.

Normalt skal eleven selv betale, jeg kan ikke se at det er anderledes i din sag, men prøv at snak med din studievejleder om det, umiddelbart vil jeg ikke tro der er noget at gøre.

Med venlig hilsen

Patrich

PS: God bedring!

Okay, mange tak for svar og tak til alle her andre også! 

Så må jeg jo bare bide i det sure æble og hoste op med de penge til den lægeerklæring. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)