Hej Nu har jeg efterhånden været ved snart alle selskaber i Danmark, og lad mig sige det klart, mit indtryk er ikke at det nogen selskaber hæver sig over andre. Der har virkelig været ringe oplevelser hos samtlige. Hvorfor er der ikke nogen, som siger "Fuck Det" og starter et mobilselskab, hvor kunden har alle rettigheder? Det vil sige: - Ingen bindingsperiode ved oprettelse af abonnement - Dag til dag opsigelse af abonnement - Et selskab, hvor ventetiden i teleskabets kø-taste-system er lige lang, hvad enten du har trykket dig ind til den afdeling som sælger nye abonnementer eller den, hvor du ønsker at opsige dit abonnement - Generelt bare et selskab, som ikke fortolkede købeloven til mest mulig fordel for selskabet selv, men som i højere grad afveg fra sine egne rettigheder og stedet bare gav kunden ret HVER gang, og føjede sig. Så er ligeglad med om det skal koste en tier mere om måneden. Sidder der nogle med lidt insiderviden fra telebranchen, som kan svare på, hvorfor ingen selskaber forsøger at differentiere sig på denne måde. Ligger der nogle tekniske udfordringer i vejen. Er der nogle krav fra netoperatørerne som gør at selskaber uden eget net, kan tilslutte og frakoble kunder dag til dag. Eller er det bare generel modvilje? mvh Simon |
Simon Peter Langkilde Jakobsen:- Ingen bindingsperiode ved oprettelse af abonnement
Cirka halvdelen af mobilselskaberne har afskaffet bindingsperioden på 6 måneder. Det er også muligt at købe mobiler uden binding, men tilskuddet til telefonen er nærmest helt forsvundet, hvilket jo er logisk, når selskabet kun er garanteret en indtægt på 100-150 kroner og ofte allerede har haft en udgift til annoncering, der er større end det beløb.
Simon Peter Langkilde Jakobsen:- Dag til dag opsigelse af abonnement
Det kan lade sig gøre at skifte selskab på et par dage, men da du ofte har betalt for dit abonnement en måned frem, giver det bedst mening at dit nye simkort først er aktivt, når du har opbrugt dit eksisterende abonnement.