Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsrefusion for vareprøver købt i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg har et par spørgsmål vedr momsresuion i udlandet.

Vi har ofte medarbejdere på inspirationsture i Europa (Amsterdam, Paris mv.) De bruger deres MasterCard til alt, overnatning, fortæring, taxa, vareprøver (tøj). Men vi har aldrig søgt moms refusion. Kan man det når "bare!" man har kvitteringen fra butikker eller hoteller? Der fremgår vi ikke virksomheden navn.

Kan man søge momsrefusion på køb af vareprøver - tøj, sko ect.?

Vi har ikke registeret virksomhed i de omtalte lande.

Når man skal søge retur på SKATs hjemmeside, skal man taste VAt eller CVR nummer, men det er oftest ikke oplyst på bonnerne/kvitteringerne fra div cafeer, butikker osv?

Nogle der kan hjælpe mig :-)

Mvh. Ditte

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:00
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:01

Ja, tak.

Har læst SKAT vejledningen en million gange, men synes ikke den er fyldestgørende.

Ville også gerne høre om andres erfaringer vedr. momsrefusion!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:28

Det er ret enkelt at logge på tastselv, udfyld ansøgning og afvente.

Såfremt du ikke har de nødvendige informationer til ansøgningen, så kan man som udgangspunkt ikke få refunderet momsen

Mine erfaringer er egentlig, at det fungerer ganske fint - det er bare en langsommelig process, før ansøgningen går igennem. Jeg har ikke prøvet, at der ikke har været påført VAT-nummer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46639
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45

mange gange for de lidt større beløb kan man jo be om at de skriver firmanavn på fakturaen som minimum
Det er klart, at hvis det udland der skal bevilge refusionen kan tro det er en privat rejsende kan det lave problemer, men som udgangspunkt tror jeg ikke de kræver CVR nummer på alle mindre bonner.
Derimod kræver skat jo at medarbejderen har noteret hvorfra og hvortil og formål for taxi - fortæring for sig selv eller med eksterne med navn og formål - efter regler for den slags fortæring fradragsmæssigt (er der ex ikke fuldt fradrag lokalt for momsen grundet formålet får man ikke refusion mener jeg)

Med andre ord, stil krav til medarbejderne om tydeligt påskrift på alle bilag, helt som i DK, så de ikke ender med at tro at en minibon sammen med mastercard udskrift er regnskab nok for rejsen

Også vareprøver skal man tænke på evt fortoldning/importmoms angivelse af, hvis ikke det er ting der tydeligt er prøver - mærket med sample eller gjort uegnet til salg.

Vi bad ikke om refusion før det var klart over 150 Euro per land, grundet ekstra arbejdet - og husk også grænsen på 50 euro per land før man kan søge

Så ville jeg ellers bare prøve, der er jo ikke det store at tabe og får du afslag bør du jo kunne tage den udenlandske moms som udgiftsfradrag - helt som du kan hvis det er under 50 euro grænsen per land
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)