Hejsa! Jeg går på handelskolen (3.g) og skal til Thailand på ubegrænset tid, når jeg bliver student. Da min far er fra Thailand, har det primære mål for turen før hen været at besøge min thailandske familien. Udover dette, ser jeg også et kæmpe potentiale i den vækst den asiatiske økonomi er i, og jeg vil hellere end gerne tager del i den. Jeg har set/læst blogs om andre der er taget til asiatiske lande, hvor de så er begyndt at lave "sourcing" for vestlige virksomheder. Jeg har ingen erfaring indenfor området, så jeg vil starte med at høre dig, om du har prøvet at få til opgave at finde asiatisk fabrikker, der kan fremstille de produkter din vestlige klient efterspørger? Hvordan kommer jeg i gang med at opsøge klienter, og helt konkret, hvad vil min opgave være? Jeg ved mit spørgsmål ikke er så specifikt og konkret, men hvorfor ikke starte med at spørge vidt og åbent på DK's bedste iværtsætterside På forhånd tak for dit svar! |
Nu skal der nok komme nogle og sige det modsatte, men mine egne erfaringer fra Thailand er at det ikke er arbejdet værd. De fleste vælger Kina eller/og Indien, da både kvalitet og pris er bedre (minimum tilsvarende!) der fremfor i Thailand.
Jeg syntes ligeledes den Thailandske forretning mentalitet er elendig, da de fleste firmaer (store som små) ikke giver dig en fast god pris, men du skal bruge lang tid på at kæmpe for en fair deal. Nej du, Kina eller Indien er vejen frem. Selv på nettet kan du finde bedre deals end du kan hos de fleste større virksomheder i Thailand.
Jeg (og min families firma) har handlet tøj og elektronik igennem 15 år i asien, så er måske nok ikke expert, men ved dog lidt om emnet.