Jeg sidder med det her momsregnskab, og det går sgu ikke så godt ... Div oplysninger: Jeg har en enkeltmandsfirma, er momsregistreret og handler i hele verden - indtil nu har jeg udelukkende udgifter! Når jeg bogfører, så kigger jeg bare i min netbank for at få beløbet i danske kroner, og har indtastet det som varens pris og that´s it! Altså en enkelt linke for hver regning. Nu hvor jeg så skal indberette moms kommer jeg jo til at tænke på, at fragten jo sikkert skulle have stået på sin egen linje right? Skal til at lave det hele om (hvilket vil sige starte forfra, da man ikke bare kan ændre det derinde) Men vil gerne lige have det bekræftet herinde... Help me pleeeaaase! Og ja - jeg skal have hjælp til det her fremover, og kan godt bruge et bogføringskursus, men lige nu og her har bare brug for lidt hjælp. |
Hej,
Du skal opkræve moms af det samlede beløb, det vil sige inklusiv fragten. Derfor kan man sagtens gøre det som du har gjort, da du bare har bogført direkte ud fra bankkontoudtog. Dog skal man være opmærksom på at der gælder specielle momsregler når der handles med udlandet. Til dette er der særskilte felter når du indberetter hos Skat.
Hvis dette ikke var svar nok er du meget velkommen til at kontakte mig igen.