Hvordan kan i gøre det så billigt?

Side 11 ud af 17 (168 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 15999
30% af profil udfyldt
Slettet bruger Skrevet 21-08-2013 kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov.. jeg fik ikke lige klikket på svar knappen:

Jeg tror ikke på at du ikke køber ud fra brands, men jeg tror på at du tror du ikke køber ud fra brands Wink

Ligesom du lægger nemmere mærke til en kendt person, så lægger du også nemmere mærke til et kendt mærke. For du ved trods alt intet om de ukendte mærker, hvis du f.eks. har muligheden for at vælge et kendt mærke og et ukendt mærke i supermarkedet. Lad os for nemhedens skylds sige at prisen er ens.

Ellers bør du lige se Fightclub. Her er lige et citat fra den film:

"We buy things we don't need with money we don't have to impress people we don't like."

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 15999
30% af profil udfyldt
Slettet bruger Skrevet 21-08-2013 kl. 09:07

Johnny Andreasen:

Søren Karstensen:
Aaah, mon ikke Coca-Cola, Apple, Microsoft, Google, Nike og andre store virksomheder - Mærsk, Jysk, Bilka og andre - vil være en kende uenige..?

Jeg er måske lidt speciel :) Men jeg får ikke lyst til Coca cola når jeg ser deres logo, jeg får ikke lyst til at købe apple produkter når jeg ser deres logo, Mærsk kan jeg knap nok huske hvordan ser ud, Bilka er en butik i min verden, deres logo kunne ikke rage mig mere, det samme med jysk, jeg køber ikke varer fordi en butik har et flot logo, jeg køber varer hvor jeg får mest for pengene, såre simpelt, men det er åbenbart bare mig som er forkert på den, fred være med det :)

Den undersøgelse som du beskriver giver jeg dog ikke meget for, mon ikke den er bestilt af nogen som har interesse i dette :) Men kan da være du har en pointe, men så mener jeg at man er mindre bemidlet i øverste etage, hvis et logo kan få sig til at yde bedre, eller købe produkter ud fra dette...

Hilsen Johnny

Hov.. jeg fik ikke lige klikket på svar knappen. Og nu med besvarelse med :)

Jeg tror ikke på at du ikke køber ud fra brands, men jeg tror på at du tror du ikke køber ud fra brands Wink

Ligesom du lægger nemmere mærke til en kendt person, så lægger du også nemmere mærke til et kendt mærke. For du ved trods alt intet om de ukendte mærker, hvis du f.eks. har muligheden for at vælge et kendt mærke og et ukendt mærke i supermarkedet. Lad os for nemhedens skylds sige at prisen er ens.

"We buy things we don't need with money we don't have to impress people we don't like."

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
JesperMoeller Fra  J. Møller Skrevet 21-08-2013 kl. 09:07

Theis Brouer-Jensen:
Jeg tror ikke på at du ikke køber ud fra brands, men jeg tror på at du tror du ikke køber ud fra brands Wink

Meget rigtig forstået - Stick out tongue Det var det jeg mente med den ubevidste påvirkning! 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12235
Martin Thorborg Fra  Ageras Amino ApS Skrevet 21-08-2013 kl. 09:10
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Theis Brouer-Jensen:

Jeg tror ikke på at du ikke køber ud fra brands, men jeg tror på at du tror du ikke køber ud fra brands Wink

Et brand er ikke et logo.

Et logo er det visuelle symbol.
Et brand er den samlede oplevelse af virksomheden.
Du kan betaler 10 millioner for et logo, men det gør det ikke til et brand.
Et brand er dine produkter, din service, din marketing, din opførsel alle steder m.m.

Så igen, er du nystartet, så fuck det dyre logo, det er 100% ligegyldigt.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12235
Martin Thorborg Fra  Ageras Amino ApS Skrevet 21-08-2013 kl. 09:13
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

Thomas Frost:

Designere og tekstforfattere er to brancher som jeg gang på gang skriver skal komme lidt op i fart. Der er KÆMPE huller i markedet. Hvilken designer på Amino er kendt som ham der laver masser af splittests af designs, så han ved bedre end alle de andre hvad der konverterer og dermed giver en bedre bundlinje? Hvem er den designer? Altså det kræver jo en masse tests og nogle blogindlæg, men den der gør det og bliver god til det kan sagtens tage fem eller ti gange så meget som de billige.

Og hvad med tekstforfatterne? Her er det NØJAGTIGT samme problematik. Mange skriver de laver tekster der sælger, men man ser aldrig blogindlæg der rent faktisk viser de arbejder med splittest af tekster for at finde ud af hvad der konverterer.

Hvor er det bare rigtigt.
Jeg ville gerne betale 10 gange så meget for en tekst eller grafik der beviseligt tjente mig flere penge.
Men de fleste freelancere er så uendelig lidt kreative og ringe, sorry!
Der er så få der skiller sig ud, mens alle andre står og hyler over hvor hårde tiderne er.

I guder, det er så let at vinde at jeg kunne brække mig!

De bedste hilsner

Martin

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 936
Torben Clausen Skrevet 21-08-2013 kl. 09:22

Iht. overskriften, så sagde min gamle daddy altid.

Sæt nu prisen så højt, at der er til alle udgifterne, mad og en god tur i byen.
Senere kan du altid droppen den gode tur i byen.

Det er lettere at sænke prisen end hæve den og så endda stadig tjene penge.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
JesperMoeller Fra  J. Møller Skrevet 21-08-2013 kl. 09:24

Martin Thorborg:
Det er vi helt enige om Jesper, men du får ikke et logo for 25.000 kr. der på nogen måde kan opnå de effekter du skriver om.
Hvis du vil spille det spil, så snakker vi logoer til flere millioner kroner, som bliver udviklet over år i store reklamebureaer.

Martin, jeg forstår - min pointe er også, at det er udviklingen af selve brandingen og imageopbygningen - altså kendskabet - der koster penge og ikke selve logoet.

Martin L. er jo et sådant "bureau" der udvikler eksisterende "logoer" (For at blive i debatten) og han er jo ikke just noget en iværksætter hyrer. (Mener at hans dagsløn er estimeret til 750.000 kr. ???)

Men du har helt ret - et logo skal ikke koste alverden for en iværksætter.

Vores logo kostede en kasse øl - og tror selv på, at dette bliver en særdeles god investering.

Jeg er ligeledes helt enig i din filosofi - "Vis du er bedre og stop klynkeriet"

I øvrigt så forstår jeg ikke, hvorfor man deltager i udbud, for at klynke bagefter. Der er 1000-vis af andre gode måde at skaffe kunder på.

(Jeg har været i rengøringsbranchen - og der er udbud ligeledes sommetider et helvede) Men af og til, så vinder man - og så er det ens eget ansvar at lave penge på den opgave man har sat sig selv stævne, om så andre mener den er underbudt eller ej.

//Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Dorthe Kornerup Fra  kornerupdesign Skrevet 21-08-2013 kl. 09:27
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 3 person

- Der er nogen der er billige, fordi de KAN være billige (er under uddannelse/bor hjemme/ingen udgifter/kun bruger det som ekstra indtjening osv)
- Der er nogen der er billige, fordi de vil igang med at skabe en portfolie eller en masse gode anmeldelse (det er fair nok - vi er alle startet et sted!)
- Der er nogen der er billige, fordi de ikke kan tillade sig at tage mere fordi de ikke er dygtige nok (det er så deres kunder vi andre har hængende i røret efterfølgende for at få lavet tingene om!)

Men hvad er billigt? 500 kr for et logo eller en hjemmeside er billigt, hvis man får et kvalitetsprodukt. 500 kr er ikke billigt, hvis man skal ud og ha lavet det hele om, fordi der enten er mangler eller det ikke lever op til efterfølgende krav.

Jeg har gennem tiden fx rentegnet mange logoer for kunder, som har fået det lavet "billigt" og fancyt i photoshop, da de skulle starte op. Det hele var fint til at starte med. Men som deres virksomhed er vokset og behovet og kravene til logo og hjemmeside bliver større, står de pludselig med et problem. Deres logo kan pludselig ikke bruges, fordi det fx ikke kan skaleres (fordi det er lavet teknisk forkert) eller at de får at vide de skal bruge vektorfiler, hvis de skal ha lavet skilte eller tøjtryk. Og så bliver de nødt til at henvende sig til en der har forstand på tingene og betale sig fra det. Det er klassikeren!

Men!!! Mange der starter op selv har sgu ikke lige så mange penge, og så er det en vurderingssag om man vil starte med at gi 500 kr for logo eller hjemmeside for at komme igang, eller om man vil bruge 8000 kr på det og være lidt mere fremtidsikret. Jeg ved, hvad de fleste vælger til at starte med Wink. Og så er der sørme både arbejde til den unge billige studerende, men også efterfølgende til dem, der lever af det til en fornuftig timepris fordi det hele skal opjusteres til et højere niveau. Det kan man kalde en ren win-win situation!

Man skal ikke være så bange for "de billige", man skal heller ikke have ondt i røven over at de kan køre business på den måde. Og man skal ikke begynde at konkurrere og sætte sine egne priser ned på deres niveau for at kunne være med. Man skal kende sit værd og yde en rigtig god service HVER GANG - så skal kunderne nok finde dig og det er dér pengene ligger.

Og sidst... lidt at tænke over Wink

We offer three kinds of service: GOOD - CHEAP - FAST

You can pick any two

GOOD service CHEAP won't be FAST

GOOD service FAST won't be CHEAP
FAST service CHEAP won't be GOOD 

:-) Dorthe

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2841
Thomas Frost Fra  WebCoders.dk Skrevet 21-08-2013 kl. 09:33

Martin Thorborg:
Jeg ville gerne betale 10 gange så meget for en tekst eller grafik der beviseligt tjente mig flere penge.

Og det er præcis det de fleste herinde misser. 

Ofte sælges en hjemmeside, som værende en udgift, derfor sælges den så billigt som muligt fordi udgiften skal være så lav som muligt.

Hvis man rent faktisk bliver god indenfor sit felt, så er det ikke en udgift man skal sælge, men en investering i højere fremtidig omsætning.

En hjemmeside til 500 eller 1000 kr. er billig, set på de rå tal, men kan være ufattelig dyr hvis man går glip af nemme konverteringer og nem omsætning.

En hjemmeside til 15.000-25.000 kr. er måske på overfladen dyr, men når der samtidig er arbejdet med SEO, landingpages og ikke mindst målopsætning og sporing i analytics og Adwords, ja så kan det være en kæmpe overskudsforretning.

I forhold til den billige kan den "dyre" få "gratis" besøgende fra de organiske resultater, man har overblik over hvilke trafikkilder og søgeord der konverterer bedst, og man ved hvor kunderne falder fra og forlader ens side, så man eventuelt kan arbejde med at blive endnu bedre.

Det er klart der er et marked for hjemmesider til 1000 kr. for nogle gange har man som iværksætter ingen penge at gøre godt med, så jeg kan sagtens forstå nystartede vælger en billig løsning for at komme i gang, men jeg FATTER ikke når jeg gang på gang hører hvordan etablerede firmaer føler sig snydt når de har valgt en discountløsning, og jeg fatter slet ikke at mange tager deres tilstedeværelse på nettet så useriøst at man som etableret virksomhed vælger den billige løsning uden sporing, mål, synlighed osv.

Nettet er kommet for at blive, og de firmaer indenfor alle brancher der forstår at komme foran, har alle muligheder for at få succes.

Tilmeldt 12. May 10
Indlæg ialt: 1
Mr Luba Fra  Luba Skilte Skrevet 21-08-2013 kl. 09:46

Helt enig Andreas 

Hvad kvalitet kan man forvente af en webside til 1000 kr eller derunder, og hvormange af disse betaler skat

Jeg har selv et lille skiltefirma udover at jeg også laver webdesign for folk, og sikken problemer vi tit har med logoer da folk mener at det er da bare lige at hente det fra websiden, og så er den pot ude. Flere mener ligefrem at man er dum at det ikke kan bruges da de har haft en eller anden baggrundspuma til at sidde i et skummelt skur og lave det i photoshop. 

Kunderne tænker ikke over, at kan det bruges til andre grafiske produkter end deres webside. Flere har skrevet at kunderne lige blot skal bruge deres webside. Nej, mange vil også profilere sig på andre måder, og så kommer problemerne med de ski.. photoshop logoer, der er intet værd!

Undskyld sprogbruget, men bliver så irritereret over det.

Side 11 ud af 17 (168 indlæg)