Hej Alle sammen.
Vi er en lille Telemarketingsfirma som ønsker at booke møder for virksomheder, vi har succes med Telesalg og da vi har 2 erfarne mødebooker vil vi gerne have dette projekt i hus. Jeg kender dog ikke så meget omkring hvad en kontrakt skal indebær, er det nok med at skrive særlige aftaler og få en OK af kunden eller hvordan får går det ? Hvad skal man helst tage i kr. øre ? en af mine rengøring kunder siger Kr. 450 pr møde og den anden siger Kr. 800 pr. møde. Vi arbejder meget prof og mit formål er at kunden skal have så mange gode møder i sin kalender, så vi kan vækst sammen og samt have daglige relationer. Jeg vil gerne have opgaver og lidt råd omkring kontrakt og hvor meget man skal kræve i kr.og øre.
V/Simon |
Hej Simon
Det er fint hvis bare din kunde godkender aftalen på mail.
Det de skal sørge for at have med, er de kriterier i har aftalt for et møde (segmentering ?, afregningstidspunkt ? (når mødet er booket eller når det er holdt) hvad med aflysninger, hvem følger op på dem? hvad skal der informeres om inden du booker mødet? Er der noget der skal være opfyldt inden du booker mødet? og lignende.
I forhold til hvad du skal tage for et møde er det ikke noget man kan sige noget generelt om. Det er bare sådan at der er kæmpe forskel på sværhedsgraden afhængig af produkt, og dette skal naturligvis afspejle sig i prisen.
Jeg plejer at aftale en testperiode med mine kunder, hvor jeg ex ringer 100 eller 200 emner igennem til en fast lav pris uanset hvad der kommer ud af det. Derefter når hitraten er vurderet, aftaler vi en fast pris -eller vælger at fortsætte med en pris pr emne der er færdigbehandlet. Har du aldrig booket møder på et lignende produkt før, bliver det gætteri og der er en af jer der vil ende med at blive "snydt" enten dig ved at du ikke kan holde din løn ved det, eller kunden der betaler mere end hvad der giver mening.
Håber det hjælper dig.
Mvh Jannie