Hej alle sammen Jeg har ikke tidligere benyttet mig Amino, men har fulgt lidt med, og det lader til, at der er mulighed for at få nogle rigtig gode råd her inde :) Jeg står i den situation, at jeg gerne vil redesigne mit website. Websitet www . tagrender . net relaterer sig til, at jeg sælger tagrender. I den forbindelse vil jeg selvfølgelig gerne opnå en fornuftig konverteringsrate igennem mit website. På nuværende tidspunkt skal man over på side 2 eller 3 i google søgningerne for at finde mit site. Jeg ved intet om at designe websites, men jeg har heldigvis en ven, der er ved at uddanne sig til webdesigner (det er ikke ham, der har lavet det nuværende site). Jeg søger i forbindelse med redesignet gode råd til, hvad i mener, at der kan gøres bedre på websitet. Hvad mangler jeg nået om? Hvordan mener i brugervenligheden af siden er osv.? Hvad mener i, er vigtigst at få forbedret? Jeg er klar over, at jeg virkelig spørger bredt her, men håber alligevel, at der er nogen, som kan komme med lidt gode inputs :) |
Hej,
Det er ikke for at hagle din side ned, men personligt mener jeg at der er mange ting at tage fat i;
- der er mange menupunkter, hvilket for mig, sammen med den ulogiske rækkefølge af dem, ikke fungerer,
- designet er meget fladt i udseendet uden at blive minimalisktisk eller stilrent, hvilket suppleret af de lidt mørkefarver, ikke videre indbyder til køb.
- i forhold til placering på google så skal du ikke kigge på designet, men nærmere SEO. Dette er en verden for sig selv, og hvis du ikke kender noget til det selv, ville jeg henvende mig til en professionel. Det er her du rigtigt kan ændre på din placering på google. Du skal også sørger for at få folk ind på siden fra andre steder end google
- Jeg mener desuden at .net hjemmesider fremstår en smule amatør-agtigt og ville derfor altid gå efter en .dk eller .com
- desuden er der ikke nogen direkte mulighed for at købe på webshoppen, hvilket jeg også lidt ser som et minus.
- sidst men ikke mindst virker det som om at du mangler noget tekst og indhold flere steder. Google kan ikke se tekst der er skrevet i billeder, og det kan derfor ikke hjælpe dig opad på googles sider.
Håber det kan hjælpe dig, ved godt at der er meget, men ellers kontakt mig, så skal jeg nok hjælpe dig!