Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget enkelt spørgesmål. Nogen der kan anbefale et godt inkasso firma. 

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 18:37
Slet ingen der kan anbefale et inkassofirma
Fra Aabybro
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Smukke Maver Skrevet kl. 20:22

Hej Søren.

Selvom du har penge til gode, er det ikke sikkert du behøver at bruge inkassobureau.

Hvor stort er beløbet?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:25

Du kan selv forsøge at inddrive pengene via fogedretten. Det koster et beskedent gebyr og følger du reglerne for rykkerskrivelser etc, så er sagen egentligt ret klar.

Du kan finde mere info på domstol.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:28

Abonner på RKI Experian eller eventuel brug en advokat som også kan registrere i RKI.

Når skyldneren risikerer at miste sine kreditkort m.v., så kommer løsningen hurtigt. (Gælder dog ikke professionelle skyldnere).

Tonny

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hold dig langt væk fra hornskov/vindberg

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 22:26

Tag et kig på neminkasso.dk. De har også et rykkerbrev du kan bruge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvis fordringen forfaldt 1. Marts 2013 eller efter, og det er en erhvervskunde, så må du udover rykkergebyr på kr. 100 pr rykker i alt tre med ti dages mellemrum opkræve et administrationsgebyr på kr. 310,00, og det må du opkræve på første rykker.

Eller er jeg enig med Tommy vælge nogen som er RKI-partner. Det er jeg desværre ikke selv endnu, da det dels er en investering at blive partner, og det kun er advokater med en større mængde inkassosager, der kan blive det.
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 22:46

Vibenytter http://www.transcom.dk/inkasso.aspx 

De kører en nu cue no pay, hvor de fleste af omkostningerne betales af skyldneren. 

De har en række standart breve som udsendes x antal gange og et enkelt telefon opkald, skulle jeg mene. Vores erfaring med dem er sådan nogen lunde, de holder hvad de lover. Enkelte gange, kunne jeg dog godt have ønsket, at de havde kontaktet skyldner en gang mere, for at få en afdragsordning hvilet de ikke har villet, da der kun er x antal breve/opkald. 

Det er vel fair nok, men der ydes absolut intet ekstra service udover det lovede :) 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:07

:
Hvis fordringen forfaldt 1. Marts 2013 eller efter, og det er en erhvervskunde, så må du udover rykkergebyr på kr. 100 pr rykker i alt tre med ti dages mellemrum opkræve et administrationsgebyr på kr. 310,00, og det må du opkræve på første rykker.

Eller er jeg enig med Tommy vælge nogen som er RKI-partner. Det er jeg desværre ikke selv endnu, da det dels er en investering at blive partner, og det kun er advokater med en større mængde inkassosager, der kan blive det.

Hej Andreas

Har du et link til administrationsgebyret på kr. 310,00?

Inkasso som erhvervsdrivende behøver jvf. dette link ikke at følge proceduren med 3 rykkere

http://taenk.dk/gode-raad/rykkergebyr-og-inkassoomkostninger

hvoraf det fremgår:

En erhvervsdrivende har lov til at videregive sagen til inkasso eller advokat allerede efter den første rykkerskrivelse, men de fleste venter til den 3. er sendt. Skyldneren skal informeres om, at sagen overgives til inkasso, det kan evt. ske sammen med den første rykkerskrivelse.

Tonny

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)