Modstand er vel noget alle iværksættere mærker på et eller andet tidspunkt, men hvordan håndterer I det? Jeg går selv med et projekt i hovedet for tiden, som jeg bestemt mener har potentiale. Markedet er dog svært at komme ind på, og der skal arbejdes hårdt og tænkes kreativt. Her i aften falder jeg så over en række ting, som jeg egentlig allerede havde tænkt over, men som jeg måske ikke havde overvejet fuldt ud. Det er som sådan ikke ting der vil sætte en stopper for projektet, men bestemt ting jeg skal vide og tage stilling til. Hvordan har folk det med den slags? Mister I modet eller bliver I blot endnu mere motiverede? Mikael. |
Hvordan har I det med modstand?
- 1
Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.
Føler sku egentlig du ramme kernen i mange af mine tiltag. Vi har oplevet enormt meget modgang og snoede veje i forhold til hvad fprretningsplaner fortalte. (Tror aldrig jeg har mødt en hvor forretningsplanen holdte fra første dag til resultat opnået) Vi har brugt meget tid på at se os selv i øjnene og til tider været tæt på at give op. Godt vi ikke gjorde. Det er min helt klare erfarring, at der hvor det ser aller sortest ud, har du en gylden mulighed for at erkende og udvikler - vækste. Men svært det er det - men sku nok også derfor jeg aldrig kan slippe det. Iværksætteri. |
Jeg bliver endnu mere motiveret. Specielt når folk mister troen på mit projekt - så skal jeg for alvor vise dem, hvad det er jeg står for. Som E.T bliver ved med at minde mig om i hans TGIM videoer: "Without struggle, there's no progress" - kombiner det med Les Brown's gyldne ord: "It's not over, until I win!" :-) |
|
Jeg er bestemt enig med jer. Intet der er værd at have kommer let, som man siger. Men det må også være personen/personerne og udførelsen bag som skaber succesen. Man kan sige, Facebook var heller ikke det eneste sociale medie da det kom frem, men endte med at blive det største. Jeg tror bare det er rigtig vigtigt at gøre sit hjemmearbejde først, inden man gør noget som helst andet. Undersøge markedet og tænke sig godt om, så man er bedst rustet. Man må holde fokus, og ikke give op. |
Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.
Alt efter hvor umulig situationen ser ud bliver man nød til på en eller anden måde at vende tingene, ellers dør man for hurtigt og aldrig kommer i mål med sine ting. Pt kæmper jeg selv med at få ordenlig kontakt til en række producenter omkring test af deres produkter og lign, hvilket virkelig er op af bakke hvis man ikke har et stort site eller navn. Så må man bare se på andre muligheder, få vist hvad man kan ved at låne gennem netværk eller lign. Der var en herinde som overvejede noget have service, hvor han ikke troede at det kunne betale sig at se på det inden næste år grundet have sæsonen snart var slut. Sådan noget kan man fx vende om, og tænke på at det er nu folk husker hvor træls arbejdet er = måske større chance for at de hopper på et godt tilbud. Er det lys for tunnellen er det med at kæmpe, ellers tror jeg at man ender med at se tilbage på de projekter der intet blev til med stor ærgelse. |
www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb
Umiddelbart kan modstand gøre mig irriteret. Jeg er blevet langt bedre til at anvende irritationen positivt, i form af motivation til at overkomme modstanden. |