Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Før jeg begynder at bruge penge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, Aminoer

Jeg er ved at starte min første webshop, Soundwear.dk, med salg af headphones osv.

Jeg har indtil videre kørt de 14-dages trial på Shopify, og regner med at købe den store guldløsning (ca. 5000,-).
Desuden, har jeg fået et par aftaler i hus med leverandører af de produkter, jeg gerne vil sælge, og så blev jeg CVR-registreret i går.

Jeg mangler lige at købe mig et regnskabsprogram (nogle forslag?), og lave en fast fragtaftale med GLS. 

Men før jeg køber den store guldpakke på Shopify og køber lager hjem osv., vil jeg gerne vide, om der er noget jeg med garanti kunne have glemt - måske noget, man altid glemmer som "nybegynder"? Er der noget jeg helt sikkert bør have styr på, før jeg begynder at bruge mange penge? 

Nærmest alt vil være til gavn... 

Tak på forhånd,

Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36

måske hvis du køber fra uden for EU at du lige skal være importregistreret (og tag eksportregistrering samtidigt) Læs evt lidt BASIS OM IMPORT FRA UDEN FOR EU 

Eneste andet er vel, som du givet ved, at lager jo har den risiko, at noget af det man tager hjem enten slet ikke sælger, eller skal sælges med stor rabat, så du skal ha råd til at finansiere lageret og du skal også regne med en vis % varer der kommer retur uden større begrundelser inden for 14 dage. Du er givet også med på, at selve lageret ikke er en omkostning, det er bare flytning af værdi fra penge på konto til værdi i lager

Ellers lyder det jo som en sjov og brugbar niche - god vind med projektet

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 12:40

Jeg mangler lige at købe mig et regnskabsprogram

Jeg er lige begyndt at bruge billysbilling.dk det er let at gå til, koster 89 kr om måneden 

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 12:53

Hej Mads

Det ser ud til at du er ved at komme godt igang og stor applaus til at du starter forsigtigt op.
Det eneste jeg vil give af 'råd' som mere en erfaring er; 'det koster altid flere penge end man regner med og man bruger altid mere tid end man havde håbet.'
(Det ville jeg ønske nogle havde fortalt mig da jeg gik i gang)

Held og lykke med dit projekt :)

/ Brokop

http://brokop.com/

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)