Hej Aminoer Jeg har fået et bogføringsproblem.. Jeg har solgt nogle varer til en kunde og det viser sig så at kunden ikke skal have alle varerne alligvel, det skete for ca. 2 mdr. siden. Hele beløbet blev overført til mig fra kunden og jeg overførte så manuelt det beløb kunden havde tilgode. altså lavede jeg ikke ny faktura. Det jeg så har fundet ud af nu er at jeg er nød til at lave en kreditnota på hele handlen og så en ny faktura på kun de varer kunden endte med at købe. korrekt? Dvs. jeg bogfører den gamle faktura på det fulde beløb tilbage i juni og så laver jeg kreditnota og ny faktura bogført pr. dags dato. Men hvad gør jeg så med den overførsel jeg manuelt lavede fra min bank til kunden tilbage i juni ? (et par dage efter ordren gik ind) Det skal siges det er et lille beløb på ca. 250kr. Hjææælp (0: Mvh. Bo Johannesen |
Hej Bo,
Lyder som om kunden har returneret vare for 250 kr. incl. moms!
Hvis det er tilfældet så skriv en kreditnota med henvisning til fatura nr. på 200,- kr. når den udskrives beregnes moms 50 så i alt 250 og vupti er opgaven løst!
God arbejdslyst