Hej Jeg er ved at indgå en aftale med en leverandør i Thailand som tilbyder at stå for fragt af varerne helt til en haven i Europa, f.eks. Hamborg. Jeg skal så have varerne videre fra Hamborg til Danmark (Sønderborg) og de skal naturligvis fortoldes. Er der nogen der kender et godt firma til transport fra Hamborg inkl. fortoldning? Kan man vente med fortoldning til Danmark? Sådan som jeg kan forstå det på leverandøren er der rimelig stor prisforskel ved skibstransport mellem store europæiske havne og f.eks. København til Århus. Er der nogen der kan bekræfte det? Mvh. Ken |
Hej Ken
Jeg vil ikke anbefale dig at lade din leverandør stå for fragten til Europa, da du i ender med en masse omkostninger til håndtering af godset i Tysk eller dansk havn. Det billigste er faktisk at få en danske speditør til at hjemtage godset for dig. Bed din leverandør i Thailand om at få en FOB pris (Havn Thailand).
Du vil kunne læse flere indlæg her på Amino om folk der har fået ret så store uventede omkostninger ved at lade deres asiatiske leverandør står for fragten.
Prøv at kontakte nogle danske speditører og få en "All In" pris på dit gods. Husk iøvrigt at du bør tegnes transportforsikring.
Mvh
Ravn