Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-skat, AM bidrag og andre fine ord.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!
Første indlæg, så vær blid hvis ved mig!

Jeg har et helt almindeligt arbejde på 20 timer om ugen. De udbetaler mig hver månede en løn, hvor der er trukket skat, AM bidrag osv.

Nu starter jeg op ved siden af med at pudse vinduer. Lad os for nemhed sig at jeg i denne månede har faktureret for 1.000 kr.

De 200 kr smider jeg ind på min momskonto. Der står nu 800 kr tilbage på kontoen.

42% af dem indbetaler jeg som b-skat.(336 kr)

De sidste 464 kr er nu mine og jeg kan frit købe pomfritter for dem uden at skulle bekymre mig om girokort fra staten?

Det er hvad jeg har kunne Google mig frem til. At AM bidrag er indeholdt i B-skatten på 42%, så længe jeg tjener under 4xx.xxx kr om året?

Mvh.
Hjalmar
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja det er som princip korrekt - om det er 42 eller 45% afhænger af kommuneskatten
Du skal bare forskudsregistrere det du forventer at tjene, og det kan du ændre hver måned men start med det du venter at tjene på helår. Så nedsætter skat dine fradrag så du kommer til at betale skat af din vinduespusning ved hjælp af din helt almindelige arbejdsindkomst

Ja hvis du er momsregistreret så skal du jo bestemt gemme penge til momsen og hvis du så gemmer de der 42-45% af resten og får betalt i år, så kan du spise dig stopmæt i pomfritter for resten af pengene

god appetit Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:51
Ok, så i det store hele er jeg ikke langt fra?

Jeg vil gerne beholde hele mit fradrag til mit lønslave job, til at starte med, da jeg så er sikret en indkomst der, næsten, dækker mine faste udgifter.

Hvis jeg forskudsregistrere en indkomst på mit lønnede arbejde + 200 kr, vil skat så dele de 200 kr ud på de sidste måneder og mindske mit fradrag med de ca 50 kr om måneden? Og når jeg så laver selvangivelse og indberetter min reelle indkomst, så skal jeg betale skatten der?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:01

Hjalmar_:
vis jeg forskudsregistrere en indkomst på mit lønnede arbejde + 200 kr, vil skat så dele de 200 kr ud på de sidste måneder og mindske mit fradrag med de ca 50 kr om måneden? Og når jeg så laver selvangivelse og indberetter min reelle indkomst, så skal jeg betale skatten der?

Ja - men det er jo så beskedne tal at der ikke sker det store. Det der ellers sker ved ikke at forskudsregistrere er jo at man ikke får betalt skatten det år man tjener pengene og derfor får ekstra rente og siden strafrente, men var det 200 kr er det jo helt fint bare at vente og sætte det på årsopgørelsen

Der sker omvendt vel ikke det store ved at din løn falder 44% af 200 kr hvis du forskudsregistrerer Smile (hvad jeg heller ikke gad for 200 kr - men som eksempel ud fra dine egne tal) - og du vil jo aldrig komme til at betale skat af spor mere end det du har tjent

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)