Jeg sidder og roder med en wordpress installation og er stødt på et problem, jeg simpelthen ikke kan løse, så jeg håber på, at der sidder en wordpress ekspert derude et sted og føler med :-). Jeg har oprettet et webhotel hos one.com og har oprettet to installationer af wordpress i hver sin under-mappe. Jeg kopierede database og indhold fra den ene installation over til den anden. Jeg har tilrettet databasen og wp-config, så den nye installation læser den nye database og har skiftet domæne-placering. På den ene installation fungerer alting. På den anden fungerer alt pånær en ting: På den nye installation har jeg pludselig mistet nogle valgmuligheder, når jeg opretter en ny side. Under page attributes kan jeg ikke længere vælge template og parent, men kun vælge order (se billede). Jeg har googlet det og har fundet nogle løsninger der ikke hjalp (disabled all plugins, skifte tilbage til native theme og tilbage igen og nogle andre justeringer). Jeg har desuden prøvet at geninstallere installationen fra den anden installation, hvor alting fungerer, men uden held. Er der nogen, der har stødt på noget lignende og måske kan hjælpe mig? Hilsen Martin |
Hvad var formålet med at kopiere databasen? Det er sjældent en god idé mellem to WP installationer :_)