Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til wordpress

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Åbyhøj
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Fra  madeforweb Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og roder med en wordpress installation og er stødt på et problem, jeg simpelthen ikke kan løse, så jeg håber på, at der sidder en wordpress ekspert derude et sted og føler med :-).

Jeg har oprettet et webhotel hos one.com og har oprettet to installationer af wordpress i hver sin under-mappe. Jeg kopierede database og indhold fra den ene installation over til den anden.

Jeg har tilrettet databasen og wp-config, så den nye installation læser den nye database og har skiftet domæne-placering.

På den ene installation fungerer alting. På den anden fungerer alt pånær en ting:

På den nye installation har jeg pludselig mistet nogle valgmuligheder, når jeg opretter en ny side. Under page attributes kan jeg ikke længere vælge template og parent, men kun vælge order (se billede).

Jeg har googlet det og har fundet nogle løsninger der ikke hjalp (disabled all plugins, skifte tilbage til native theme og tilbage igen og nogle andre justeringer).

Jeg har desuden prøvet at geninstallere installationen fra den anden installation, hvor alting fungerer, men uden held.

Er der nogen, der har stødt på noget lignende og måske kan hjælpe mig?

Hilsen

Martin

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad var formålet med at kopiere databasen? Det er sjældent en god idé mellem to WP installationer :_)

 

Fra Herlev
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Prøv at lav et par sider og se om du får muligheden tilbage igen. Lav en 2 - 3 test sider og se om du så ikke skulle have en mulighed for at sætte "Parent".

Hvilke kriterier har du kørende på dit Screendump? Er det et rent standard template uden plugins, eller har du allerede noget kørende på siden?

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Fra  madeforweb Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en template og to plugins, der kører på siden. Ellers er der ingenting kørende.

Jeg tror, Martin har ret, når han skriver, at der er et eller andet problem med databasen, men jeg kan ikke finde ud af, hvor det ligger. Jeg har kopieret databasen, da den skal fungere på et andet subdomæne end den originale. Jeg har rettet databasen til, men det virker til, at page backend templaten bliver peget over på post templaten via en eller anden fejl i databasen. Men jeg kan ikke helt gennemskue fejlen.

Tak for jeres feedback.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu husker jeg ikke hvordan One.com fungerer, men det undrer mig lidt at du kan have to databaser kørende på samme webhotel. Er det muligt på One.com?

 

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Fra  madeforweb Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I den her sammenhæng har jeg bare kopieret tabellerne og ændret præfix.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahhh :) Der er en masse steder i de forskellige tabeller, hvor der er angivelse af domæner og stier (inkl undermapper), så det kan sagtens være det er noget der der laver ged i den :-)

 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville slette alt indholdet i den undermappe hvor WP ikke fungerer + de tabeller der hører til og så installere en frisk WP inkl. tabeller. Hvis der så er indhold du vil have på den du lige har installeret, kan du eksportere fra den anden installation. Og hvis der er et theme der skal med, kan du også nemt kopiere dets mappe fra wp-content/themes mappen over på den nye installation.

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig oplevet denne fejl - det lyder lidt underligt.

Jeg vil gøre følgende:

1) download en hel ny version af WP og upload den der hvor det er gået galt. 

2) slet dine tabeller for den version hvor det er gået galt

3) lav ændringer i den nye web-config.php (husk db prefix)

4) lav installations opsætningen igen

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 3. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Fra  madeforweb Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

tak, for jeres hjælp og svar.

Jeg har endelig fået det løst. Jeg havde heldigvis også databasen liggende på en testserver. Så jeg kopierede den over, og så var det løst. Jeg forstår stadig ikke, hvor fejlen kommer fra. Da jeg i forvejen havde kopieret nogle velfungerende tabeller. Men det er også ligegyldigt, for nu går der sikkert 10 år, inden jeg støder på det problem igen og til den tid har jeg glemt alt om denne gang.

Men godt at vide, at det er en database-fejl.

Martin

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)