Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2.740.000 globale søgninger og lav konkurrence?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg sidder i disse dage og brainstormer lidt med tanke på kommende Affiliate-projekter. Til min gennemgang benytter jeg mig naturligvis også af Googles søgeordsværktøj, men det forvirrer mig lidt.

Jeg har en interesse, som det ville være rigtig spændende at lave en Affiliate-side om. Antallet af globale søgninger ligger på hele 2.740.000, og konkurrencen står som værende "lav".

Men hvad vil det helt præcist sige? Hvis der er så mange søgninger i forbindelse med det pågældende emne, og jeg kan finde rigtig mange sider herom, hvordan kan konkurrencen så være lav?

Måles konkurrencen udelukkende på, om der er tale om sider, der tydeligvis er skabt til at tjene penge på emnet? For så kan jeg bedre forstå det. Langt de fleste af siderne er nemlig udelukkende informative og ikke Affiliate, selvom der er rig lejlighed for dette (det er dog ikke nødvendigvis et oplagt emne).

Håber på den sædvanlige fantastiske hjælp herinde.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:59

konkurrencen som er beskrevet er målt på Adwords.

Dvs. hvor mange Adwords-annoncører der er,

og hvor meget de betaler (max) pr. klik (for at ligge top 1-3)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:04

Volt & Volume:
Måles konkurrencen udelukkende på, om der er tale om sider, der tydeligvis er skabt til at tjene penge på emnet? For så kan jeg bedre forstå det. Langt de fleste af siderne er nemlig udelukkende informative og ikke Affiliate, selvom der er rig lejlighed for dette (det er dog ikke nødvendigvis et oplagt emne).

Som sagt så er konkurrencen målt med hensyn til adwords. Det vil sige, at der kun kan være høj konkurrence, hvis der er flere, der vil betale for at blive vist på søgeordet.

Et søgeord kan godt være almindeligt brugt eller populært uden at det er interessant at bruge penge på. Som du selv siger er det typisk ord der relatere sig til at brugeren søger efter information. Hvis det ikke er muligt eller svært at konvertere brugere fra denne type af søgeord, så vil der ikke være interesse for at betale for søgeordet på Adwords - Derfra den lave konkurrence på nogle populære søgninger.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:06

Har du tjekket søgeordstypen? Resultaterne kan være meget forskellige. Se her:

.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:07

Jan Deleuran:

konkurrencen som er beskrevet er målt på Adwords.

Dvs. hvor mange Adwords-annoncører der er,

og hvor meget de betaler (max) pr. klik (for at ligge top 1-3)

Aah, selvfølgelig, Jan! Wink

Men så kan man vel også sige, at søgeordsværktøjet har sine begrænsninger. Der kan jo sagtens være mange konkurrenter, der satser på organisk trafik i stedet for Adwords, og de er jo så ikke med i det store billede?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:11

Emil:

Volt & Volume:

Som sagt så er konkurrencen målt med hensyn til adwords. Det vil sige, at der kun kan være høj konkurrence, hvis der er flere, der vil betale for at blive vist på søgeordet.

Et søgeord kan godt være almindeligt brugt eller populært uden at det er interessant at bruge penge på. Som du selv siger er det typisk ord der relatere sig til at brugeren søger efter information. Hvis det ikke er muligt eller svært at konvertere brugere fra denne type af søgeord, så vil der ikke være interesse for at betale for søgeordet på Adwords - Derfra den lave konkurrence på nogle populære søgninger.

Tak. Ja, det var så også det, jeg udledte, da jeg læste Jans svar ovenover. Men undrer mig så over, at Amazon tilbyder masser af varer indenfor det pågældende emne og tænker, at det ville de ikke gøre, hvis der ingen penge var i det?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:13

@Casper:

Nej, ikke skrevet på de sidste to måder. Det prøver jeg lige. Slet ikke slået mig ind, at nogen skulle skrive søgeordet sådan, da jeg aldrig selv ville gøre det (unødvendigt fyld :-).

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 16:18

Casper Schneidereit:

Har du tjekket søgeordstypen? Resultaterne kan være meget forskellige. Se her:

.

Der var ingen søgninger, hvis jeg skrev "søgeord" eller [søgeord]. :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:49

Der er heller ikke nogen der skriver søgeordet som [søgeord]. Det er Google's måde at vise, at det er exact match. Jeg tror heller ikke, at du kan skrive dit søgeord med [] omkring i deres værktøj. Der er en boks et sted, hvor du kan vælge match types. Her kan man vælge exact matches. Så får du kun antallet af søgninger på præcis det ord.

Nu ved jeg dog ikke, hvilket værktøj der er tale om. Er Google Keyword tool ikke utilgængeligt nu, så det må vel være det nye keyword planner tool? Her mener jeg, at det ikke er nødvendigt at angive exact match, da det allerede er sat som standard i det nye tool. Jeg er dog ikke sikker, og jeg har ikke haft lejlighed til at prøve det endnu.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:22

Emil:

Der er heller ikke nogen der skriver søgeordet som [søgeord]. Det er Google's måde at vise, at det er exact match. Jeg tror heller ikke, at du kan skrive dit søgeord med [] omkring i deres værktøj. Der er en boks et sted, hvor du kan vælge match types. Her kan man vælge exact matches. Så får du kun antallet af søgninger på præcis det ord.

Nu ved jeg dog ikke, hvilket værktøj der er tale om. Er Google Keyword tool ikke utilgængeligt nu, så det må vel være det nye keyword planner tool? Her mener jeg, at det ikke er nødvendigt at angive exact match, da det allerede er sat som standard i det nye tool. Jeg er dog ikke sikker, og jeg har ikke haft lejlighed til at prøve det endnu.

Ok, den fangede jeg slet ikke. Embarrassed

Værktøjet er ikke utilgængeligt endnu, men bliver det snart. Jeg har i øvrigt husket at vælge "exact matches".

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)