Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter til lokaler, hvordan fungerer det regnskabsmæssigt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan simpelthen ikke finde svar på mine spørgsmål... Som måske er dumme og ligetil.

For at få et overblik over, i hvilket prisleje jeg kan tillade mig at finde et lokale, er jeg nødt til at forstå hvordan jeg og min enkeltmandsvirksomhed betaler for leje af erhvervslokaler.

Jeg har forstået så meget at lejen er afdragsberettiget, ikke at det giver mig et overblik over den reelle husleje. Er leje en del af virksomhedens udgifter? Dvs. betaler man den FØR man trækker løn til sig selv af overskuddet? Der er stor forskel på at have betalt skat før eller efter betaling af leje (som er den klart største udgift for min virksomhed).

Og hvad med moms?

Hvis en venlig sjæl vil være behjælpelig med at stille et regnestykke op tilknyttet et par forklarende ord vil jeg være lykkelig. Lad os bruge en hypotetisk månedsleje på 3000kr. Hvad kommer jeg reelt af med månedligt ift. huslejemodellen, som er det eneste jeg kender til?

På forhånd tak.

Fra Give
Tilmeldt 18. Oct 12
Indlæg ialt: 84
Fra  Ølhandleren Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du lejer lokaler, der udelukkende skal bruges til din virksomhed, så har du fuldt fradrag, både for momsen og skattemæssigt.

Har du som du skriver en husleje på kr. 3000 inkl moms om måneden, så udgør momsen kr. 600 som indgår som købsmoms i dit momsregnskab. De resterende kr. 2400 er en udgift i virksomheden.

Du betaler jo udelukkende skat af virksomhedens overskud.

En sidste ting. Husk at der ikke er noget der hedder løn i en enkeltmandsvirksomhed. Dvs de private hævninger du fortager IKKE er en udgift og vil derfor heller ikke påvirke dit resultat.

Hvis du synes om god specialøl så klik ind på min shop Ølhandlerens netbutik.

Driller momsen eller skatten, så tag fat i mig. Jeg udfører bogholderi til konkurrencedygtige priser.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)