Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder lidt med en ide som læner sig lidt op ad de virksomheder der fremkalder billeder og lægger billeder på lærreder og den slags (f.eks. har Bilka denne service på deres hjemmeside)

Mit spørgsmål er nu ang copyright. Hvis jeg som kunde uploader en fil som jeg gerne vil have produceret på et lærred. Lad os sige at denne fil indeholder en kendt tegneseriefigur. Må Bilka så producere denne fil på lærred? Er det mit ansvar som kunde at have copyright på filen eller er det Bilka der skal tjekke om det er ok?

Håber i forstår mit spørgsmål :) og at der er nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak :)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 21:04

Jeg vil umiddelbart tro at det er dig som kunde der uploadet motivet der har ansvaret.

Men tag ikke min tro for gode varer :) Der må være nogen Aminoer der ved mere om den slags.

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:37
Nogen der har forstand på copyright?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:40

Jeg er ret sikker på det er dit ansvar, der er jo ikke noget galt i at du producerer et banner med Anders And til dit barns fødselsdagsfest, men hvis du laver et offentligt arrangement så er det en helt anden sag.

Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:19

Uden at være 100% sikker i min sag, så vil jeg sige at det er dit ansvar... Når du får billeder fremkaldt hos bilka, cewe, elgiganten og hvad de hedder, så står der jo ikke fysisk person og fremkalder det, det hele foregår jo elektronisk, så firmaet ville jo aldrig kunne holde styr på om hvem der har copyright osv på det..

Så mit bud er at det er dit ansvar... - og man kan tage den endnu længere ud, at hvis det er et billede du tilfældigvis har hentet på nettet et sted, så har du heller ikke copyright til billedet, hvilket betyder at du jo i teorien har stjålet billedet og så kan de komme efter dig...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)