Har længe overvejet om man skulle starte en webshop men har absolut ikke ide om hvordan, og har heller ikke tiden til at bygge den op. Har overvejet at tage et iværksætter kursus men er ikke nået dertil endnu. Har tænkt at købe en af de webshops der er til salg da der dermed allerede er gang i butikken og jeg skal ikke bruge tiden på det helt fra bunden, og priserne er jo ikke skræmmende. Har set en til salg hvor produktet passer mig og man kan have lageret derhjemme. Og prisen på eks 50000 er jo ikke direkte skræmmende. og starte fra bunden løber jo også op. Men spørgsmålet er hvor svært det er at drive sådan en side videre. Har ingen forstand på hjemmesider men som jeg lige kan se er mange shops sådan at siden blot kræver et par timer om ugen. Er dette helt forkert antaget, og er det noget et alm menneske ville kunne? Min plan er at jeg evt kunne arbejde lidt mindre på mit arbejde og tjene lidt penge herhjemme plus at det er sjovere at tjene sine egne penge. En af dem jeg har kig på omsætter for ca 80000 om måneden er er den drevet rigtig må der vel være mulighed for et lille overskud. Har ikke kontaktet ejeren endnu med henblik på at få indblik i regnskabet. Men for at gøre den lange tekst kort så er spørgsmålet blot om det er muligt for alm menneske at overtage en eksisterende webshop uden den store viden og kunne drive den videre? Ved godt at det ikke er noget man kan leve af og det er absolut heller ikke min plan. Planen er at starte med en eksisterende og med tiden måske bygge en op fra bunden selv. Og eftersom de ikke er dyrere end eks 50000 kan jeg vel heller ikke tabe meremend de 50000. |
Du lyder som om du både med manglende tid og med manglende viden om webshops - IT og måske regnskab, kan få brug for at lønne nogen for at hjælpe dig. det koster jo
renen1980:eftersom de ikke er dyrere end eks 50000 kan jeg vel heller ikke tabe meremend de 50000.
Det kan du sagtens - du kan jo tabe både de 50.000 og det underskud du må kunne løbe ind i som personlig virksomhed, så du kan sagtens tabe meget mere. Du skal ha fat i en der kan meget mere om den type forretninger som kan gå en handel igennem, og gi dig et indtryk af om du selv kan køre det med den tid du vil lægge i, eller du risikerer at få en del omkostninger + tage stilling til regnskabet, for det er jo helt afgørende hvordan den laver overskud eller måske faktisk underskud - lagerværdi og meget meget mere
vh