Jeg kan ikke lige gennemskue hvorvidt det kan svare sig for mig at lade firmaet betale for telefon og internet mod at jeg opgiver en ekstraindtægt på DKK 2500,- ifm. selvangivelsen - eller om jeg skal betale telefon og internet af min privatkonto.
Mit telefonabonnement koster i snit DKK 100 ex. moms om måneden og mit internet koster DKK 200,- ex. moms om måneden.
Ialt er det DKK 3600.- ex moms om måneden.
For at komplicere det yderligere betaler min arbejdsgiver mig 175,- før skat, som et skattepligtigt tillæg til min løn, for at dække internetomkostninger, men tror ikke det har nogen betydning.
Alt jeg tjener i mit enkeltmandsfirma ligger ud over topskattegrænserne på 421000/441000.
jeg kan heller ikke se din arbejdsgiverstilæg har noget at sige da det gives skattepligtigt. Dit internet kan du roligt lade din virksomhed betale - det har intet med de 2.500 kr at gøre, multimedieskatten er afskaffet
Derimod er 100 kr om måneden eller 1200 kr jo alt for lidt at lade virksomheden betale - Det skal være over 2-2500 kr da du jo selv betaler den del der er tilbage efter skattebesparelsen i virksomheden og så skatten af 2.500 kr - så det vil ikke kunne svare sig Lad internet køre over virksomheden og telefonen privat vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Omkring de kr 175 fra din arbejdsgiver, så må jeg i første omgang være dig svar skyldig.
Hvis du har mulighed for at skille intrernet og telefon fra hinanden, så vil mit råd være, at tage internettet via firmaet, dette udløser nemlig IKKE en beskatning af kr. 2500,- ekstra. De kr 2500,- knytter sig udelukkende til rådighed over fri telefon. Og med dit lave tlf forbrug, kan det bedstr betale sig at holde denne udgift privat.
Men som sagt er jeg usikker på om de kr 175,- gør det mere indviklet end det.
Jeg tager telefonen over på privatkontoen og fortsætter med at betale internettet på firmaet konto som hidtil og over firmaet, undtagen de måneder hvor jeg betaler internettet af privatkontoen, jf. den fordeling mellem privat- og firmabrug Cookie henviser til.
Jeg tager telefonen over på privatkontoen og fortsætter med at betale internettet på firmaet konto som hidtil og over firmaet, undtagen de måneder hvor jeg betaler internettet af privatkontoen, jf. den fordeling mellem privat- og firmabrug Cookie henviser til.
Du skal tage hele internetudgiften i virksomheden, dette er fuldt ud efter bogen. Du skal blot dele momsen, så du kun lader den erhvervsmæssige del indgå i dit momsregnskab. Den resterende moms, tager du stadig som udgift i firmaet.