Hej, jeg søger lidt hjælp til en problematik omkring krydstjekning af brugere af vores produkt online.
Vi kører med nogle specielle tilbud/rabatkoder til medlemmer i vores kundeklub, som kun må benyttes af personen som har tilmeldt sig kundeklubben. De får en kode som giver x-antal procent i vores webshop. Vi frygter blot at denne kode gives videre til flere, som benytter koden uden at tilmelde sig vores kundeklub.
Vi har rigtigt svært ved at finde på en måde at krydstjekke brugeren/køberen, så det ikke bliver alt for besværligt og teknisk. Det er vigtigt for os at det heller ikke bliver for besværligt for dem som ikke snyder i kundeklubben.
- Hvordan kan vi løse dette problem og tjekke op på om brugeren som benytter tilbudet har betalt og tilmeldt sig vores kundeklub?
Vi kører med nogle specielle tilbud/rabatkoder til medlemmer i vores kundeklub, som kun må benyttes af personen som har tilmeldt sig kundeklubben. De får en kode som giver x-antal procent i vores webshop. Vi frygter blot at denne kode gives videre til flere, som benytter koden uden at tilmelde sig vores kundeklub.
Har du overvejet kun at lade koden virke 1 gang. Så skal vedkommende selv bede om en ny hver gang. Det afholder nok de fleste fra at give den videre.
Hvis koden kun skal benyttes en gang, så skal jeg vel oprette en kode til alle i vores kundeklub, hvilket ikke rigtigt er optimalt tænker jeg?
Det skyldes at det koster penge at komme med i vores kundeklub og derfor kan vi ikke udelukkende kun se det som ekstra salg, da vi også mister penge på nogle af de super gode tilbud.
Har I andre løsninger? Kan man f.eks. binde navn i kundeklubben med navnet på handlen i vores webshop eller lignende?
Okay Jesper det lyder som en smart løsning. Dog vil den ikke være optimal i dette tilfælde, da der er tale om mere end blot et system/platform, da vores kundeklub dækker over flere forskellige systemer og platforme :/
Når en kunde tilmelder sig jeres klub har i deres navn og koden de får udleveret. Kontroller om dette navn bruges på en ordre der indeholder den brugte kode.
Denne metode er 100% og meget simpel at lave.
Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.