Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg blive klogere/lære om SKAT?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen :-)

Jeg er netop flyttet hjemmefra og ønsker i denne forbindelse at få en større indsigt i SKAT, i stedet for at jeg bare helt uforberedt modtager/bliver opkrævet penge fra SKAT.

Hvor kan jeg lære noget mere om SKAT ud fra et privat behov? Behovet skal naturligvis dække de mest grundlæggende ting, men derudover skal det også omhandle hvordan der eksempelvis skal indberettes hvis der sælges aktier.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36

Modtager gør du i princip aldrig - du betaler men modtager ikke noget fra skat som sådan som privatperson

en god del vil fremgå hvis du går i skat.dk og logger ind og ser dit forskudsskema og årsopgørelse. Der kan du udvide så du får alle punkter med - trykke udvid - vis flere felter. Ud fra de fleste felter er der et ? og ved tryk på det - er der en ikke helt ringe lille forklaring

Overordnet er det sådan idag, at alt med kildeskat indberettes af udbetaleren, også idag generelt fortjeneste ved salg af noterede aktier osv - de tal vil fremgå af din årsopgørelse og af de status opgørelse du har fået fra banken

Overordnet skal du regne med inkl AM bidrag at betale 44-45 % af din arbejdsindkomst i skat og 27% af den første del af aktieindkomsten men google

Bundskat

personfradrag

Beskæftigelse fradrag

Rentefradrag

Skat på aktieindkomst

Skat på kapitalindkomst

og du vil ha de seks nok vigtigste ting afklaret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 09:26

Hej Christian,

denne side kan du se nogle af de mest anvendte satser.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Haller:
Hvor kan jeg lære noget mere om SKAT ud fra et privat behov?

Hej Christian

SKAT har lavet en rigtig god side for unge om alt det basale man har brug for at vide omkring skat - http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=13703 

Måske ka' du finde det du søger viden om dér.

Hilsen

Eva

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)