Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO bad words - findes der en dansk liste?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med et testsystem jeg er ved at sætte op, hvor meta keywords og description automatisk genereres fra content vil jeg gerne lave en liste af ord på dansk som skal ekskluderes fra meta

Findes der overhovedet en form for "generel" liste af ord som ikke er fede at fylde på med?

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 14:20

For lige at give et eks. så tænker jeg på ord som: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Æ Ø Å en som man kan tror måske vil ikke blot fordi lidt jeg med får eller fra langt kort der lagt til har andre hverdag følge steder

Altså ord som ikke siger noget i forhold til seo

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 14:24

Hvis ord/sætninger er taget ud fra sitets content, så skulle der ikke være nogen grund til at ekskludere nogen ord.
Hvis man tager en sætning fra content og ligger i meta description, så vil den måske ikke give nogen mening, hvis der er taget nogle ord fra. 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Fra  DForm Skrevet kl. 14:43

Nej det er klart, skal nok lige give et bedre eks.

Via en lidt smart "robot" kan jeg ændre på title, meta description og meta keywords.

I title kan jeg f.eks. have overskrift på artikel, 2-3 søgeord fra content og så f.eks. sidenavn, altså som f.eks:

Jeg skal være far! | drengerøv, bleskift, sygehus | domæne.dk

Title kan jeg tilpasse næsten som jeg vil, men  ideen med at bruge keywords i title er jo kun god hvis jeg fanger nogle relevante keywords, ellers bør jeg droppe dem her og lave title manuelt.

meta description bruger 1. linie af min artikel som description (her fjernes ingen ord)

meta keywords henter keywords fra artiklen og her vil jeg ekskludere alle ikke relevante ord, så de ikke optræder der. 

Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:39

Hej Daniel

Listen herunder er godt nok på engelsk, men måske den kan inspirere dig lidt alligevel, hvis du bruger en ordbog:

i, me, my, myself, we, our, ours, ourselves, you, your, yours, yourself, yourselves, he, him, his, himself, she, her, hers, herself, it, its, itself, they, them, their, theirs, themselves, what, which, who, whom, this, that, these, those, am, is, are, was, were, be, been, being, have, has, had, having, do, does, did, doing, a, an, the, and, but, if, or, because, as, until, while, of, at, by, for, with, about, against, between, into, through, during, before, after, above, below, to, from, up, down, in, out, on, off, over, under, again, further, then, once, here, there, when, where, why, how, all, any, both, each, few, more, most, other, some, such, no, nor, not, only, own, same, so, than, too, very

God fornøjelse med systemet Yes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)