Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovligt at låne en dankorterminal af anden virksomhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Kan det virkelig passe at det er ulovligt at låne en dankorterminal af anden virksomhed - selvom man isætter sit eget PSAM-kort?

Min chef kan låne mig hans dankort til et arrangement jeg afvikler i min egen virksomhed - og derved ikke samme virksomhed som hvor jeg låner dankortene. 

Jeg har så haft kontakt til NETS der fortæller mig at det er ulovligt at låne dankorterminalerne fra anden virksomhed - også selvom jeg isætter mit eget PSAM-kort! Kan dette virkelig passe? Og er det gældende med alle dankort-udbydere?

Mvh.

Alexander. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det står vel i betingelserne for terminalerne?

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fru Hartmann.

Har du nok ret i.

Er dog ikke lige i besiddelse af disse dokumenter - da jeg som sagt ikke er ejer af terminalerne. 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, men mon ikke din chef har de papirer?

 

Uddrag fra http://www.dkonline.nu/produkter/internetloesninger/c-24/c-71

"Leverede modems og skillefiltre forbliver DK Onlines ejendom. Udstyret må således ikke overdrages til tredjemand, herunder gøres til genstand for udlån, leje, pantsætning eller lign."

Det kunne meget vel være betingelserne generelt!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Chris:
Kan det virkelig passe at det er ulovligt at låne en dankorterminal af anden virksomhed

Det er næppe ulovligt, men Nets vil nu kun tillade det, hvis der bliver lavet en ejerskifteerklæring. Jeg er ikke med på hvor meget de har tænkt sig at tage for det, men det er sikkert ikke småpenge. Og det eneste det går ud på er, at udnytte deres monopol til absolut maksimal profitoptimering. Og det gør de godt.

Under alle omstændigheder er det sandsynligvis billigere at korttidsleje en terminal, end at "ejerskifte" frem og tilbage.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig også min tanke! Monopol tilstande!
Ejerskiftet løber op i godt 1200,- pr. automat og deraf er det hurtigt billigere at leje terminaler ind selv!
Synes dog bare ikke det kan passe, at det som sådan kan være ulovligt. 

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der mon nogle der har prøvet at anvende en dankort-automat fra andre? Uden at lave ejerskifte?
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Chris:
Er der mon nogle der har prøvet at anvende en dankort-automat fra andre? Uden at lave ejerskifte?

Det har vi prøvet flere gange. Udfordringer er at når du kommer det nye PSAM i terminalen, skal du indtaste en "aktiveringskode" for at få det til at virke. Denne kode skifter dagligt, og kan være ret svær at få fat på.

Så hvis du kan skaffe den 4-cifrede kode, er der ingen problemer sålænge du har et aktivt PSAM.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander,

Du må gerne benytte en anden fysisk terminal til kortleje såfremt du benytter din egen PSAM.

Hvis du mangler en daglig servicekode fra nets ( på nets terminaler) så kan du ringe til os på 77 34 34 80 så skal vi nok hjælpe dig med den.

Bare spørg efter mig.

/ Kasper

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Tak for dit svar - og ikke mindst din hjælp.

Jeg skal bruge terminalerne lørdag d. 17 august og tjekker dem selvfølgelig forinden - men ellers vil jeg give dig et kald der!

Ved du nærmere om hvor hårdfin grænsen er med hvornår man må benytte en anden fysisk terminal? Og er der nogle begrænsninger til hvilke? 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)