Hej Alle I forbindelse med min virksomhed, anvender jeg min private bil, til virksomheds-formål. Samtidig udfylder jeg hhv. start/slut adresse, km start/stop, formål osv. Dertil vil jeg høre, om det virkelig kan være rigtigt at jeg skal notere kilometertælleren ved både start og stop, eller om jeg ikke bare kan nøjes med at bruge triptælleren - pointen er jo at via adresserne kan man alligevel hurtigt se om det kan passe med den noterende længde på turen. Summasummarum: Alle de skabeloner jeg har fundet, skal km ved start og stop angives, men kræver SKAT det ?? (Dertil har jeg prøvet nogle apps til iphonen, hvor der heller ikke er mulighed for at angive kilometertællerens stand, ved start og slut - men jeg tør jo ikke anvende disse, hvis SKAT kræver noget andet. Lad mig høre hvad I andre gør (Autolog.dk kommer senere, når der er lidt mere overskud i virksomheden) |
Hej.
Synes du skal fange mig på mail@net-import.dk
Så kan vi finde ud af en ordentlig pris på en autolog (evt en afbetalingsordning hvis økonomien er lidt stram i starten)
Jeg garantere dig at pris er tjent hjem lyn hurtigt :)
Du har som ny startet meget om ørerne i forvejen så at holde manuel kørebog kan aldrig betale sig.
Men tilbage til dit spg.
Så ja. Du skal synkronisere med dit odometer (km tæller). Dette er der mange grunde til men de vigtigste er:
Du kan kun få kørselsfradrag for den kørsel du foretager erhvervsmæssigt i en bil som er din og som du selv afholder omkostningerne ved at holde kørende. Så for st du ikke bare kan skrive alle de fiktive ture på som det passer dig skal du motorer hver kørte km i din bil. Også de private ture. Hver tur skal noteres med km tæller start og slut, hvor fra og til og på forelangende skal du kunne redegøre for hvorfor du kørte den tur du ønsker fradrag for.
Den skattefrie kørselsgodtgørelse er beregnet til at dække de udgifter du har på bilen ved den givne tur. Herinde brændstof, reparationer og værditab pga de kørte km. Det er derfor vigtigt at du kan dokumentere de kørte km og at de er foretaget i din bil.
Puha det vare en lang besked :)
Men smid mig en mail så finder vi en løsning.
Mvh
Martin
Net-import
(Autolog møntør og forhandler)