Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af handicaptoiletter

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey..

Mener at erindre at såfremt man ikke har mere end 20 spisepladser, så er det IKKE nødvendigt at have toilet.
Medmindre man selvfølgelig ønsker at give kunderne den ekstra service.. :-)

Held og lykke med det...
Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:05
Ifølge bekendtgørelsen (bekendtgørelse nr. 985 af 08. december 2003) skal der jvf. kap. 2 §6 stk. 3 være "et passende antal toiletter" hvis der er siddende gæster eller der serveres stærke drikke. Længere nede i bekendtgørelsen i kap.11 §63 er til gengæld en række dispensationsmuligheder. Så vidt jeg lige kan se, står der ikke noget som helst om handicaptoiletter. Der ér en række opfølgende bekendtgørelser, der ændrer på denne bekendtgørelse, men ingen af dem vedrører toiletter.
Tilmeldt 18. Jan 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:53

Prøv evt. at kontakte DSI (De Samvirkende Invalideorganisationer). De kan måske være behjælpelig. Uanset hvad, så er mennesker med handicap også en del af din målgruppe.

Som du selv skriver, så er der ikke ret mange steder som har et handicap-toilet. Ville det ikke være rart at kunne være blandt dem som har et.

Jeg står tit og skal bruge et sted med et handicap-toilet, da jeg i mit alm. lønmodtager-job arbejder med mennekser med handicap, og skal finde et spisested.

Kontakt DSI, de vil helt sikkert hjælpe dig.

Kig evt. på deres hjemmeside www.handicap.dk

Held og lykke.

Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:16
Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:28
Lige lidt fagligt, prøv at kigge på http://www.ebst.dk/BR95_11_ID65/0/54/0 
Gælder bygningsreglementet ikke kun ved nybygning og større ombygning - altså hvor der skal søges byggetilladelse?
Tilmeldt 18. Jan 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:43
Mange tak allesammen, jeg synes at mange af jer har fine indlæg.

Nu er det jo sådan at jeg ER igang med at søge tilladelser både hos byggeri og bolig og fødevarestyrelsen.
Fødevarestyrelsen kræver ikke handicaptoiletter men det gør byggeri og bolig. I forbindelse med at have både herre og dame toilet kan man ganske rigtig søge om dispensation og det er jeg igang med. Det kan jeg på baggrund af at det er en take away og at der kun bliver 12 siddepladser. Den dispensation håber og regner jeg med at få. Mht. handicaptoilet så er det jo ikke fordi at jeg ikke vil tilgodese dem i kørestol, men det er meget svært som nystartet at finde penge til alle de ekstraomkostninger der opstår i den forbindelse og ikke mindst at finde plads i i forvejen små lokaler. Havde jeg plads nok ville jeg helt ærligt ikke skænke det en tanke. Så det er jo ikke for at virke umenneskelig, men der er så mange regler, krav og forhindringer der gør det meget svært at finde motivationen efter 2-3 måneders tovtrækkeri med myndighederne, altimens mine lokaler står tomme og huslejen stadig skal betales. Men indtil videre tak til jer alle for jeres tips og ideér.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 16:36

Hvordan går det med din sushibar? Er den åbnet? = Jeg er frisk på at komme og lægge nogle skillinger :)

Tilmeldt 18. Jan 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:23
Jep min sushibar åbnede d. 1 maj. på Sønder Boulevard 43 på Vesterbro.

Den er blevet super lækker og vi har fået fine anmeldelser rundt omkring i bladene.

Så kig endelig forbi.

www.skageraksushi.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:14
Det er en deal. Adressen er noteret :)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 14:43
Kan man ikke bare nøjes med at lave et toilet til etbenede og folk med stomi-pose?..
Anyway, det lyder som nogle seriøst lækre sushi du laver- jeg kunne snildt lokkes forbi.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)