Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du en online backup løsning til fastpris?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Amino

Jeg har en backup udfordring. Lad mig forklare:

Jeg har Crashplan som har lavet backup af en hel masse. Jeg synes godt om den ubegrænsede plads og at jeg har op til 10 computere jeg kan tage backup af, men ellers er jeg ikke videre begejstret for selve programmet, som jeg altid har haft en usikker fornemmelse omkring. Måske ubegrundet, men jeg vil gerne prøve et nyt backup program der lagre i skyen og som er ubegrænset til en fast pris. Programmet skal have en enkel og nem brugerflade hvor det er helt simpelt at følge med i hvor og hvordan den tager backup, og så skal sikkerheden naturligvis være i top.

Men nu har jeg lige fået en email fra Crashplan om, at de ikke kan trække penge på mit kort, da det for nogle måneder siden er blevet udskiftet med et andet, siden sidste betaling blev fortaget. Dette skal jeg bringe iorden inden 25 dage. Problemet er, at jeg har en ekstern harddisk på 3 TB hvoraf de 2,5 TB er fyldt op med diverse filer, dokumenter osv. Denne eksterne harddisk er for nyligt blevet beskadiget, så jeg ikke har adgang til den fra "Min Computer". Det kan måske repareres, måske ikke. Så spørgsmålet er nu om det er muligt at hente alt den backup jeg har på Crashplan, inklusiv backuppen fra min eksterne harddisk (som også er på Crashplan), direkte over til en ny backup løsning, inden de 25 dage er gået, så jeg er fri for at forlænge med Crashplan?  

Jeg håber der findes en god, nemt, stabil løsning.

Ha' en god dag,
Johnny 

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 08:55

Hej Johnny

Prøv og kig på keepit, de tilbyder også ubegrænsede plads.

Ellers skal du finde livedrive.com resellers som så backupbox.dk, onlime.dk, just-stream.com, backupbob.com eller kontakte livedrive.com selv direkte.

Ved dog ikke hvor hurtig forbindelse de giver dig til at uploade dine filer. Typisk vil dem der tilbyder dig ubegrænsede plads også kun give dig et begrænset download / upload hastighed.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:50

Nikolas Ottas:

Ved dog ikke hvor hurtig forbindelse de giver dig til at uploade dine filer. Typisk vil dem der tilbyder dig ubegrænsede plads også kun give dig et begrænset download / upload hastighed.

Jeg uploader med 150 megabit, via backupbox ihvertfald, hvis det er store filer.
Dog vær opmærksom på, mange små filer vil limitere din effektive båndbredde grundet af hvordan TCP/IP virker :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:07

Tak for jeres svar - og beklager det lidt lange respons. Det har været en hård arbejdsweekend!

Vil der i teorien være noget i vejen for, at lave backup direkte fra Crashplan til f.eks. BackupBox?  

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 12:37

J. Nordentoft:

Tak for jeres svar - og beklager det lidt lange respons. Det har været en hård arbejdsweekend!

Vil der i teorien være noget i vejen for, at lave backup direkte fra Crashplan til f.eks. BackupBox?  

Tror det skal gå via din computer uanset hvad :)

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:53

Lucas - Hosting4Real:
Tror det skal gå via din computer uanset hvad :)

Hmmm, okay....

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 13:42

Lucas - Hosting4Real:

Jeg uploader med 150 megabit, via backupbox ihvertfald, hvis det er store filer.

Dog vær opmærksom på, mange små filer vil limitere din effektive båndbredde grundet af hvordan TCP/IP virker :)

Jeg troede ikke livedrive gav så meget båndbredde til deres kunder.

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:47

Nikolas Ottas:

Lucas - Hosting4Real:

Jeg troede ikke livedrive gav så meget båndbredde til deres kunder.

Hvis du kigger på deres infrastruktur, er der en god mængde båndbredde til rådighed, det kommer meget an på hvad tid af dagen man uploader på. De har en utrolig stor mængde amerikanske kunder, hvilket gør - at hvis du uploader der, vil du måske have 60-70 megabit til rådighed.

Har kun set én gang hvor det var sløvt nogle timer, men gik da over - så jeg klager ikke, og uploader med meget fin hastighed.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)