Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om faktura fra Post Danmark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har lige fået en faktura fra Post Danmark på 160 kr. inkl. moms. Fordi vi d. 3/7-2013 fik en pakke med varer hjem fra Kina. Vi er import registeret og har går over den mulighed med 2 promille. Altså vi bare frit skal have udleveret pakker fra udlandet. Men så at vi får en importspecifikation fra SKAT. Så forstår jeg ikke at vi har fået den faktura fra Post Danmark. Normalt får vi pakkerne med DHL, det fungere fint. På pakkerne er vores firmanavn angivet, så bør de kunne se at det er en firma pakke.

Pakken kom til Danmark d. 5 juni i følge track and trace, først d. 28 juni modtog vi et brev om at der er kommet en privatpakke til os. Jeg skulle sende faktura ind af pakkens indhold. Jeg skrev så til deres firmaimport fordi det jo er firma og ikke en privat pakke.

Da det var en slags vareprøve vi bestilte var pakkens værdi kun på 88 kr. Vi bestilte 20 stk. for at se hvordan kvaliteten af det var.

Jeg forstår så ikke hvorfor vi har fået denne regning, er det fordi Post Danmark endnu ikke har fundet ud af at det er en firmapakke? Eller er det fordi de skal have nogle penge for det arbejde de har lavet?

fakturaen står der "Faktura dækker omkostninger til registrering af forsendelse(r) i toldsystemet. Skats reference nummer står i starten af hver fakturalinie" så det lyder ikke som en told regning.

Mvh.

Andreas

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 18:52

Nu arbejder selv ved PostDanmark, har ikke 100% styr på alle gebyrer osv men det lyder som det almindelige postdanmarks ekspeditionsgebyr som der tildeles alle pakker der har været gennem tolden som PostDanmark behandler.

Hvis du ringer til kundeservice plejer de at være hurtige til at danne et overblik over om der er sket en fejl, også får de pengene tilbage betal indenfor 3 bankdage.

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas.

Vi har oplevet det samme som Simon skriver. Det er som om, at hvis Post Danmark åbner den og kigger igennem for fortoldning, så tager de et ekspeditionsgebyr.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 19:14

Hej Casper,

Okay, så vil jeg ikke gøre mere ud af det. Så bliver den bare betalt, men ikke med min gode vilje. ;-)

Mvh.

Andreas

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Skrevet kl. 19:15

Andreas - Style Guy:

Okay, så vil jeg ikke gøre mere ud af det. Så bliver den bare betalt, men ikke med min gode vilje. ;-)

Yes Skype-BigSmile

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 19:18

Simon Kragh:

Andreas - Style Guy:

Yes Skype-BigSmile

Så kan du også få månedsløn for august Cool

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Skrevet kl. 20:11

Andreas - Style Guy:
Så kan du også få månedsløn for august Cool

Jeg takker! Så giver jeg en øl i lufthavnen :-) 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 20:20

Simon Kragh:
Jeg takker! Så giver jeg en øl i lufthavnen :-) 

Deal!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:50

Når forsendelsen er anmeldelsespligtig (dvs. værdi over 80 kroner), så er ekspeditionsgebyret på 160 kroner berettiget. Er der tale om flere varelinjer (dvs. forskelligartede varer), så vil der yderligere blive opkrævet 36 kroner per linje.

I bør efterfølgende modtage en opkrævning fra Skat på evt. told - Tommelfingerreglen er 12% på færdigvarer indenfor tekstiler.

Hvorvidt pakken har været åbnet eller ej, har intet at sige i den sammenhæng. Derimod åbner Postdanmark pakker ved mange anledninger - statistisk kontrol, særlige varenumre og suspekte pakker er de primære årsager.

De to promille har intet forhold til Postdanmark, men er en aftale med Skat. Eneste relation til Postdanmark bliver, når Postdanmark på vegne af Skat skal opkræve.

Håber det giver mening :-) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)