Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du lave et simpelt registreringssystem eks i Excel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter en simpel måde at registrere dagligt salg fra X antal varegrupper og evt. samlet dagens udbetalinger (kontante regninger).

Det er ikke et regnskabsprogram jeg har brug for men en meget brugervenlig og fejlsikret metode, da brugerne ofte ikke har de største pc færdigheder.

Jeg tænker lidt over i et Excel ark med et indtasningsvindue, hvor jeg løbende og efter behov kan gå ind og hente og viderearbejde med tallene i forhold til statistik, samt sammenkører tallene da der med tiden vil komme flere lokationer der skal bruge værktøjet.

Er der mon en af Jer der har en ide til noget sådan og evt. hvad prislejet vil ligge i hvis det skal laves?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 22:24

Hej Tom.

Hvis du er dygtig til at skrive en detaljeret kravspecifikation, så bliver prisen lavere. Hvis du ønsker en fejlsikret metode, så er jeg bange for, at regneark ikke er den rigtige vej frem. Hvis du alligevel vælger at gå videre med en regnearksløsning, vil jeg gerne fungere som rådgiver på din løsning. Derudover kan jeg validere slutresultatet, så vi kan minimere antallet regnearksfejl.

Hvis du har regnearkspørgsmål, kan du også prøve http://logistikforum.org/excelvba/

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 22:41

GrN.dk - Logistik og regneark:
Hvis du er dygtigt til at skrive en detaljeret kravspecifikation, så bliver prisen lavere. Hvis du ønsker en fejlsikret metode, så er jeg bange for, at regneark ikke er den rigtige vej frem

Tak for svaret. Nu er kravene bare ikke så store, da de i første omgang for mig drejer sig om, at få brugerne til at registrere de daglige data. Vil også give dig ret i at andet er bedre end regneark, men min fordel ved regneark er, at jeg selv kan arbejde videre med det umiddelbart. En database kan nu også sagtens bruges blot udtræk er nemt.

Det jeg også mener med fejlsikret er i forhold til brugerne, der må ikke være mulighed for, at de kan gøre andet end indtaste de tal de nu skal, resten skal være hermetisk lukket. Derfor vil et brugervindue være ideel, da et "råt" Excelark med koloner tage pusten fra dem. Og der er her jeg mangler tid og evner ;-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:57
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tom,

Det kan vi godt kigge på - jeg har netop lavet et registreringssystem i Excel over priser på forskellige varer, samt kvantum heraf. Disse tal overføres så ugentligt til en database, hvorfra der dannes grafer på forskellige tidsintervaller og der dannes en report til hhv, mellemlederne og topledelsen.

Jeg vil tro, at det kan tilpasses på ganske få timer til dit behov. Du må meget gerne sende mig en mail på jacobbecker (a) jacobbecker.dk

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 23:13

Hej

Udvikler systemer til Microsoft Office via VBA - se evt. på www.supertekst-it.dk.

Excel indgår i mange sammenhænge - alene eller i kombination med andre applikationer i Office - afhængig af opgaven.

Mvh
Peter Braagaard

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)