Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gemme sig for google mens man udvikler?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi lige til at smide en webshop op som et hyggeprojekt jeg kan gå og rode med når jeg har lidt ekstra tid. I starten har jeg ingen planer om at gøre den tilgængelig. 

Synes at have læst det er en god idé, rent SEO mæssigt, at gemme siden for  Google under udviklingsfasen?

DBH Jesper

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 32
Fra  Citona Skrevet kl. 18:16

Ja det er en god idé at smide en noindex på din webshop indtil du har 100% styr på din URL- og informationsarkitektur. :-) Når du så er klar flytter du det over på hoveddomænet (hvis du f.eks. udvikler fra en anden adresse for også at skjule udviklingen for brugere og ikke kun søgemaskiner) og fjerner noindex.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 18:21

Det er vel ikke så fedt, hvis dine test sider dukker op i søgeresultaterne, når din shop er klar til launch.

goo.gl/dCTsQn )

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26

Noindex er ikke en garanti og kan hurtigt gå galt, så der bliver indekseret sider på test-url'en.

Den bedste løsning er at sætte password på url'en via .htaccess filen. Du kan gøre det i cpanel og plesk. Alternativt kan du måske bruge denne: http://tools.dynamicdrive.com/password/

Vær opmærksom på at mange cms-systemer overskriver .htaccess ved opgradering.

Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 20:36

Tak for alle svarene.

Det lyder til at password er det rigtige. 

Eftersom jeg ikke har arbejdet med webshop platformen før, så er min viden meget begrænset. Har dog lidt erfaring med html, css og php

Nogen der kender til et sted jeg kan læse mig klogere på prestashop? Guides m.m.

Jeg har umiddelbart ingen plan om at lancere webshoppen, så har massere tid til at lære. Det er mest af alt bare et hyggeprojekt.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:50

smid en tekst fil med navnet robots.txt i root folderen.

Indholdet af tekstfilen skal være:

User-agent: *
Disallow: /

Så sletter du bare filen igen når du vil have besøg af google-bot :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

Jesper Hansen:

smid en tekst fil med navnet robots.txt i root folderen.

Indholdet af tekstfilen skal være:

User-agent: * Disallow: / Så sletter du bare filen igen når du vil have besøg af google-bot :)

Ifølge seo-eksperterne er disallow og noindeks ikke en garanti mod duplicate content.
Eneste sikre metode er at skjule url'ens indhold, så søgemaskinerne ikke kan læse med.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten S. Hansen:

Ifølge seo-eksperterne er disallow og noindeks ikke en garanti mod duplicate content.
Eneste sikre metode er at skjule url'ens indhold, så søgemaskinerne ikke kan læse med.

Nu er SEO "eksperterne" jo ikke i en position hvor de rent faktisk ved hvad der foregår.
Jeg har en lang række sites på bagen og har altid brugt denne metode uden problemer med duplicate content, men ok jeg er jo heller ikke "SEO ekspert" Skype-Wink

Men ok, andre metoder virker nok også mindst ligeså godt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

Jesper Hansen:
Jeg har en lang række sites på bagen og har altid brugt denne metode uden problemer med duplicate content, men ok jeg er jo heller ikke "SEO ekspert" Skype-Wink

Matt Cutts anbefaler password via .htaccess til beskyttelse med indeksering, og url removal tool til at fjerne indekserede sider.

Google kan finde på alt lave en uncrawled reference, hvor de linker til en side, som de ikke har crawled pga. disallow eller noindex.

Matt Cutts beskriver en række problemer med disallow og noindex, nofollow og andre metoder i denne video: http://googlewebmastercentral.blogspot.dk/2008/01/remove-your-content-from-google.html 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)