Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvdesignet webshop uprofessionel eller hvordan?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper H. Juel:

Ja, jeg er også meget i tvivl. Har måske bare svært ved at skrotte det, da jeg har brugt alt alt for meget tid på at sætte mig ind i hvordan den skal se ud, for så derefter at skrotte og så alligevel bare bruge et template.

Allan har helt ret i sin betragtning, og man kan vel sige at dit resultat er en "lærestreg" i rækken af mange som sevstændig. Jo flere bommerter du laver af den slags des bedre bliver du til at holde fokus. Design er nok ikke noget du skal have fokus på :) Og der findes massere af templates der i opbygning ligner det du har lagt der. - men heldigvis ikke i samme farvevalg osv...

Tilmeldt 29. Jul 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:17

Yesser :) Overalt skal du linke til forsiden, så meget du overhovedet kan. Det handler simpelthen om at få sendt så meget link juice til forsiden som overhovedet muligt. 

I øvrigt er det også godt, at du har navn og adresse osv på flere steder, da Google i højere og højere grad begynder at gå op i lokale forhold. Husk også at få navngivet billeder osv rigtigt - det hjælper også på ratings

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er helt enig med ovenstående at du skal skrotte designet.

- Men fedt at du prøver, absolut!

Jeg vil dog uden tvivl spare sammen/låne i banken, til at få costum designet shoppen og få en programmør til at udvikle det, hvis det var min shop.
- Man kan godt være heldig her på Amino at finde dygtige freelancere med lav timepris.

Venlig hilsen
Nils 

Fra Brøndby
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:29

"Problemet" ligger i at jeg skal have udarbejdet en custom webshop, som skal give brugerne mulighed for at købe kort, som de sender til deres facebook venner. Disse kort skal kunne ændres i, af brugerne, dvs de skal kunne skrive deres egen tekst på kortene.

Samtidig er jeg ved at få udviklet en facebook app, som vil sende greetings på venners fødselsdag. Den app, skal også samarbejde med webshoppen, da facebook kun tillader at gemme venne oplysninger i op til 60 dage. Derfor skal webshoppen gemme oplysningerne, sende notificationer via email fx som så henviser til appen.

Hvis jeg bruger et template, skal der tilkøbes en masse forskellige ting til templaten, og muligvis også tilkøbe den forbindelse der skal være mellem webshoppen og appen, for at det virker som jeg ønsker.

Derfor har jeg kontakt med en gut i Indien..... Som vil kunne gøre de her ting, billigt. Men han rekumendere så ikke at bruge templates, da de er begrænset og han har mulighed for at tilbyde at udarbejde en webshop, med tilhørende facebook app, samt custom text på kort, til omkring 8000,-

Derfor har jeg brugt en del tid på at finde ud af hvad en webshop skulle indeholde og hvordan SEO og Convertion rates, skal bruges.

Jeg må forhøre ham om, det er muligt at bruge en template i prestashop fx, som kan de ting jeg ønsker.

mange tak for jeres feedback allesammen. Jeg kan forstå at de blå farver ikke er IN overhovedet. Jeg valgte dem, fordi der er lavet studer som nævner at blå er den farve flest har som deres yndlingsfarve. Men selvfølgelig er det ikke ensbetydende med at en webshop skal bestå af denne farve, hvis den er for blindende.

Jeg må se om jeg kan komme frem til en bedre løsning.

Igen mange tak.

-Jesper

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 346
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 10:33
Tilmeldt 29. Jul 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:40

Måske du kan bruge dette her som inspiration til en ny farve :) 

http://www.pinfographics.org/ig/a-color-guide-for-designers/ 

- og blå kan sagtens være pænt, du har bare valgt en utrolig stik-i-øjnene blå farve, hehe. Måske en mere afdæmpet blå farve - måske en blå-grå el lign. Generelt vil jeg dog anbefale text på en forholdsvis lys farve - det virker altså bare bedst. 

Ift. din gut i Indien ... håber du ved, hvad du er gået ind til ;) Sagt på den pæneste måde overhovedet. Jeg har en bedre halvdel herhjemme, der er programmør og han blev engang smidt på en opgave, et Asien-eventyr ... og jeg tror aldrig jeg har hørt noget positivt omkring det. Du skal bare være bevidst om, at det han laver til dig, det kan en dansker højst sandsynligvis ikke rette voldsomt meget i, fordi intet af det han har lavet er dokumenteret osv. Du skal virkelig være heldig, hvis du har fundet een, der kan en ting el to :) 

Fra Brøndby
Tilmeldt 28. Sep 10
Skrevet kl. 10:43

Den shop du henviser til, ligner utrolig meget den jeg har lavet. Bare andre farver og lidt anderledes design. Men mange af de samme elementer. Det ser godt ud. Mange tak

Fra Brøndby
Tilmeldt 28. Sep 10
Skrevet kl. 10:54

Til Maria:

Jeg tror jeg dropper mit design og tager det som en meget lærerig oplevelse.

Det wordpress design som er blevet henvist til tror jeg at jeg vil tage udgangspunkt i, i stedet for.

Så håber jeg at jeg har fået en udvikler som kan sit kram. Men jeg kan forstå på dig at det slet ikke er sikkert. Jeg må nok få lavet en eller andet kontrakt med gutten og hans team, inden jeg går igang. Lidt ærgeligt hvis det hele går tabt.

Igen, mange tak for jeres feedback.

-Jesper

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)