Hej Aminoer, Jeg skal til at have lavet en webshop og har derfor læst en masse om convertion rates og SEO. Jeg har derefter kommet frem til dette design som er tilknyttet denne post. Resten af siderne vil være i samme stil. Burde jeg skrotte designet? Synes at fx shopify har nogle flotte designs, som slet ikke ligner det jeg er kommet frem til her. Mange tak for jeres input. -Jesper |
Selvdesignet webshop uprofessionel eller hvordan?
Mit ønske er at sælge kort, som bliver sendt ud til facebook venner. Så der skal selvfølgelig udarbejdes andre sider også, men mente bare om designet ser ok professionelt ud, eller om jeg skal gå efter designs som fx shopify har på deres hjemmeside. |
Uden at gå for meget i detaljer, så ja du skal skrotte det, jeg syntes det skær i mine øjne og jeg får ikke lyst til at handle. Du vil være bedre tjent med en template som du selv er inde på. Allan |
Ja, jeg er også meget i tvivl. Har måske bare svært ved at skrotte det, da jeg har brugt alt alt for meget tid på at sætte mig ind i hvordan den skal se ud, for så derefter at skrotte og så alligevel bare bruge et template. |
Ja, jeg er også tilhænger af, at du skrotter det - jeg synes det ser uprofessionelt ud, for at være ærlig :) Jeg ville ikke selv føle mig tryg ved at handle der. Og ift. SEO, så må du op på hesten igen og lave headlines or linkbuilding, så du kan få sendt noget linkjuice rundt i systemet :) Held og lykke |
Mange tak for dit svar. Ja, jeg er heller ikke professionel overhovedet. Har bare læst meget om konvertions rater, og så derudfra udarbejdet dette design. headlines og beskrivelse til SEO er helt neders på siden. Er linkbuilding ikke noget jeg gør eksternt? altså får andre sider til at linke til min? Og mange tak for jeres feedback. -Jesper |
Både ja og nej. Det handler naturligvis om at få så mange til at linke til din hjemmeside som muligt for at Google bliver mere glad or den og dermed giver den en højere rating :) Derudover så laver du linkbuilding på siden også. Det er vigtigt at den er opbygget rigtigt, som du siger du også har gjort, med H1, H2 osv ... så Google kan læse det hele. Men som sagt så skal du også lave linkbuilding på siden selv - det handler om at få så meget link juice sendt til forsiden som muligt, så den får den højeste rating - evt. en anden side, som du mener sælger dit produkt bedst ? De fleste vil altid vælge forsiden. Så du skal linke tilbage til forsiden hele tiden. Hvis du ikke allerede har, så giv dig i kast med at læse en del omkring link juice ... det er essentielt ift. SEO og hver gang nogen linker til dig, så sender de også link juice til din side og dermed opnår du højere rating. |
Ah, det jeg høre dig sige at at på "om os" siden og "kontakt os" siden fx, skal der også linkes til forsiden (hvis det bliver den primære linkbuilding side? |