Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

5 tips til deltagerne i AffiliateDM (og andre med affiliate sites)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hey venner,

Affiliate DM (Thomas Bang har fået første salg i dag på ecap.dk) er godt i gang - og allerede nu, under en uge inde, er vi flere deltagere end sidste år. Lars Rasmussen har programmeret et smart system og jeg er i kontakt med flere potentielle sponsorerer til konkurrencen. Det er hamrende fedt!

Samtidigt er der mange nybegyndere med i DM. Det er fantastisk, at folk giver sig i kast med affiliate marketing. Og dem vil jeg gerne lige give en smule "starthjælp". Herunder derfor 5 gode tips til alle deltagerne i AffiliateDM:

1) Benyt egen personlige blog

Du får mega meget ud af at blogge i løbet af konkurrencen om dit site. Ikke alene kan du skabe links til dit konkurrencesite fra din blog, men du gør også opmærksom på dig selv og øger dit netværk - det netværk, der bliver helt og igennem nødvendigt, når du rigtigt skal til at tjene penge.

Registrer din egen blog og gå i gang med at blogge om konkurrencen.

Se fx:

2) Bed andre deltagere skrive på dit site

Sidste år valgte et par deltagere fra starten af at åbne for gæsteindlæg. De lod folk skrive et indlæg om sitets emne og få et link igen. Det er smart - du får super meget indhold på dit site på ingen tid.

Har du en side om fitness, så lad folk skrive om deres yndlingsøvelser, deres sunde morgenmad eller deres tricks til at finde gode løbesko.

Deltager du med et modesite, så lad folk tage billeder af deres skab og sende billedet til din blog med en beskrivelse af deres tøj.

Content is king. Få masser af det. Det hjælper gigant-meget på langt sigt at have et stort site med masser af godt indhold!

Jeg deltager med 123Tandlæge.dk - Lars og jeg kan lade folk skrive om deres tandlægeskræk og hvordan de kurerer den, hvordan de finder en billig tandlæge og så videre.

3) Benyt Google Plus aktivt

Du kan lave direkte do-follow links fra Google Plus og du kan deltage aktivt sammen med andre deltagere i konkurrencen. Og Google vil bruge din Plus profil i fremtiden til at ranke din side baseret på din plus-profils autoritet. Du får også billeder i søgeresutaltaterne. Det er en sand no-brainer at bruge Google Plus i AffiliateDM.

Se min profil her.

Der findes adskillige guides til at knytte author-tag (det, der giver billeder i søgeresultaterne) på dit site.

4) Skriv 50 tekster

Hvis du skal vinde AffiliateDM skal du have et ordentligt læs organisk trafik - eller konvertere din trafik sindsygt godt.

Trafik forudsætter mange indgange til dit site og velskrevne artikler.

Er du i tvivl om, hvad du skal give dig i kast med til at starte med, kan du skrive 50 artikler (gerne 100). Så er der lagt en super god bund for din linkbuilding bagefter! 

Det er også en metode, du kan bruge for at se, om du kan klare livet som organisk affiliate. Jeg kan love dig for, det er sjovt, hvis du kan.. ;-)

5) Et par nemme links til at få dig startet

Linkbuilding er ikke nemt - især ikke som nybegynder. Her får du lige et par idéer til at få dig startet:

  • Skriv hvilken side, du deltager med i denne tråd og hvad den handler om
  • Skriv en god beskrivelse til din profil på AffiliateDM.dk - der får du også et link som deltager
  • Tilmeld dig site de få danske linkkataloger, der er noget værd (dem lader jeg dig lige finde selv :-) )
  • Tilmeld dit site Overskrift.dk og RSSkataloget.dk
  • Lav en About.me-profil
  • Lav en infografik og skub den ud på diverse infografik-sider (brug Piktochart.com, hvis du er en fattig kirkerotte, det gør jeg selv)
  • Vær heldig og kom ind på DanskeAffiliates.dk (skub mig en mail)
  • Brug din egen personlige blog, som du jo har lavet efter 1)
  • Se om du ikke har et par venner, hvis sider, du kan "låne" med et godt indlæg eller to
Held og lykke i konkurrencen. Jeg glæder mig meget til at give jer alle sammen r*v :-)
Læs hele DM-tråden her: http://www.amino.dk/forums/t/202700.aspx
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super hjælp for os der INTET aner omkring hvad man har kastet sig ud i Big Smile ... Mange tak for hjælpen.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fantastisk, I er med - så tager I bare os andre I næste konkurrence! ;)

Smid lige et link til din Plus-profil, når den er oprettet, så jeg kan tilføje dig!

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cap'n Halfdan Timm:
2) Bed andre deltagere skrive på dit site

Cap'n Halfdan Timm:
5) Et par nemme links til at få dig startet

Vil lige tilføje til hans liste, og slå 2 fluer med et smæk - Hvis du vil forsøge dig med gæstebloggere, så smæk et opslag op på Gæsteblog.dk, så kan du både finde skribenter, og få et link med på vejen. Vi har valgt at gøre alle links dofollow. Og så skader vores PR 3 heller ikke ;)

/Slut på smagsløst promovering Skype-Giggle

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Super med gode ressourcer - tak for det!

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt indlæg og god guide til nye i faget. Det var slet ikke en dårlig ide at lave konkurrencen uden tilmeldings gebyr, når det vælter ind med så mange deltagere. Det kan kun blive godt Skype-Wink

Jeg vil følge det ene af dine råd nu, og kort sige at jeg deltager med modetilpiger.dk Skype-Wink

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 03:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

I år har jeg valgt at deltage med GamerGuru.dk, hvor jeg skriver primært om gaming udstyr, guides indenfor emnet, laver diverse funktioner, for at få høstet nogle links hos større gaming blogs

Jeg er ved at lægge et content fundament, så jeg skriver artikler som en kineser lige for tiden, og håber jeg kommer til at ramme en masse long tail keywords. 

Og allerede i går - omkring 13 tiden - kom det første salg, så "projektet" blev skudt igang for mit vedkommende. :-) 

Jeg kommer til at opdatere månedligt inde på min - lige nu - tomme blog (1 indlæg), marcusforsberg.dk, så følg med!

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fed startguide for nybegyndere som mig!

Jeg arbejder stadig hårdt på at få mit site færdigt. 

Mvh Carsten

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Marcus Forsberg:
Og allerede i går - omkring 13 tiden - kom det første salg, så "projektet" blev skudt igang for mit vedkommende. :-) 

Well done! Så er vi i hvert fald 2 (dig og Thomas Bang), der har fået salg allerede.

Det kan jeg ikke prale af, men jeg har heller ikke affiliate links på endnu.

Hvad fik du solgt og til hvilken provision?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)