Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg min blog godkendt hos Google AdSense?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige søgt om at få min Blogger-blog www.skolestuen.dk godkendt hos Google AdSense, men fik ganske hurtigt et afslag på godkendelse med den begrundelse at mit website ikke overholder Google Adsenses program-politikker.

Under afslaget linkes til div. vejledninger på engelsk, som jeg har forsøgt at hitte rede i, men jeg er vist desværre ikke vidende nok om emnet... for jeg begriber ikke et suk! Jo mere jeg læser, jo mere snotforvirret bli'r jeg.

Er der mon nogen her der kan og gider hjælpe mig med at finde ud af hvorfor min blog ikke må være med?

Så vil jeg nemlig blive rigtig glad!

Hilsen

Eva

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 02:44

Eva Strandberg:
Er der mon nogen her der kan og gider hjælpe mig med at finde ud af hvorfor min blog ikke må være med?

Når jeg kigger på en af dine blogs, så er det relativt tyndt indhold og ganske mange udgående links, hvorfor Google Adsense måske vurderer at du ikke tilbyder kvalitativt indhold der kan give merværdi for deres annoncører, samtidig med at de måske ikke har mange annoncører der er relateret til dit indhold.

Kan også se du har peaket med nogle 100.000 besøgende på kort tid, måske Google mener at dette ikke er relateret til organiske søgninger eller relevante ægte besøg på din side.

Jeg er ikke nogen haj til adsense, men ovenstående er blot mit umiddelbare indtryk.

Tilmeldt 23. Jul 13
Skrevet kl. 14:34

Altomargan.dk - Jan:

Når jeg kigger på en af dine blogs, så er det relativt tyndt indhold og ganske mange udgående links, hvorfor Google Adsense måske vurderer at du ikke tilbyder kvalitativt indhold der kan give merværdi for deres annoncører, samtidig med at de måske ikke har mange annoncører der er relateret til dit indhold.

Kan også se du har peaket med nogle 100.000 besøgende på kort tid, måske Google mener at dette ikke er relateret til organiske søgninger eller relevante ægte besøg på din side.

Hej Jan

Tak for dine bud.

Forstår jeg dig rigtigt, hvis du med ”relativt tyndt indhold” mener at indholdet i mine indlæg er for ensartet? Eller er det selve bloggens formål og målgruppe – at give undervisere inspiration til og vejledning i hvordan internet/IT kan inddrages i undervisningen – der er for smalt?

Jeg kan godt se din pointe med at jeg bruger mange udgående links i mine indlæg, hvilket selvsagt hurtigt vil kunne lede mine læsere væk fra bloggen. Omvendt vil jeg nu også mene at Skolestuen, med sin ret klart definerede målgruppe (lærere), bør kunne appellere til de annoncører der udbyder undervisningsrelaterede materialer og services. Det ville f.eks. undre mig hvis ikke der skulle være forlag derude, som gerne vil i kontakt med netop min (støt voksende) læserskare.

Når jeg kigger mig omkring i blogland kan jeg finde mange eksempler på udenlandske blogge med et lignende smalt indhold, som også linker til højre og venstre…. og som HAR masser af reklameblokke og –bannere.

Eksempler:

http://www.freetech4teachers.com/ (Også en blogspot-blog, som min)  

http://teacherswithapps.com/

http://www.educatorstechnology.com/p/blog-page_9.html

http://bestappsforkids.com/

…. men ingen danske! Kan det mon være her hunden ligger begravet? At man ikke overholder ”Google AdSenses program-politikker” hvis man blogger på dansk?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 20:44
Hej Eva,

Forklaringen kan muligvis være, at du mangler noget så simpelt som en privatlivspolitik ( privacy policy). Jeg kan i hvert fald ikke lige se den på din side og sådan en vil Google gerne have.

Dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 23. Jul 13
Skrevet kl. 13:09

Hej Kenneth

Tusind tak for tippet om en Privacy Policy. Har straks fulgt dit råd, og har nu fået udstyret min blog med en sådan.

Desværre fik det dog ikke fået Adsense til at ændre mening, fik afslag igen. Men denne gang har jeg da i det mindste fået et lidt mere uddybende svar:

Citat: "Din ansøgning blev afvist af nedenstående årsager.

Problemer:
- Websitet overholder ikke Googles politikker

---------------------

Yderligere oplysninger:
Websitet overholder ikke Googles politikker: Vi kan ikke godkende din
AdSense-ansøgning på nuværende tidspunkt, da dit website ikke overholder
Google AdSense-programpolitikkerne
(http://support.google.com/adsense/bin/answer.py?answer=48182,https://support.google.com/adsense/bin/topic.py?topic=1271507)
eller retningslinjerne for webmastere
(http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769). Det
er vores mål at kunne tilbyde vores annoncører websites, der har et rigt
og meningsfuldt indhold og modtager dynamisk trafik, så vi har mulighed
for at vise godt målrettede annoncer til brugerne. Det er vores
opfattelse, at dit website ikke opfylder dette kriterium i øjeblikket.

Tips!
Her er nogle anbefalinger til, hvordan du kan forbedre brugeroplevelsen på
dit website og sikre, at det overholder AdSense-kriterierne:
- Det er vigtigt, at websites, der viser Google-annoncer, tilfører
brugerne en væsentlig værdi. Du skal som udgiver tilbyde unikt og relevant
indhold, der giver brugerne en grund til at besøge dit website først.
- Der må ikke anbringes annoncer på automatisk genererede sider eller på
sider med kun lidt eller slet intet originalt indhold.
- Dit website skal også sikre en god brugeroplevelse ved hjælp af intuitiv
navigation og opbygning. Brugerne skal nemt kunne klikke sig igennem dine
sider og finde de oplysninger, de søger.

Se retningslinjerne for webmastere for at få yderligere hjælp til, hvordan
du sikrer dine brugere en god oplevelse.

Vi ser på din ansøgning igen, så snart du har foretaget de nødvendige
ændringer."

Det kunne være spændende at høre hvad du eller andre tænker om det svar. Selv tænker jeg dette:

Vedr. det førstnævnte kriterie har jeg lidt svært ved at blive klog på hvad der menes med "unikt og relevant indhold" og "originalt indhold"...?! Jeg formoder at det måske kan handle om at blogge om undervisning, globalt set, findes i tusindevis og at lille Danmark, i den forbindelse, anses som et meget lille og ikke særligt betydningsfuldt marked?... Men der findes vel også danske annoncører, selvom vi bare er en lille prik på verdenskortet.

Om indholdet på mine blogge vil jeg - så beskedent det nu er muligt - hævde at jeg da netop tilføjer noget originalt i form af konkrete idéer billed-vejledninger og selvskabte materialer. Hver eneste indlæg er forfattet af mig og præget af min optik på undervisning og læring. Der er aldrig tale om lånt tekst eller betalt omtale. Så hvordan kan det blive mere unikt? Det forstår jeg simpelthen ikke.

Vedr. det andet kriterie: Hvad betyder "automatisk genererede sider"?

Vedr. sidstnævnte kriterie har jeg nu valgt at oprette flere undersider/faner, hvor jeg pt. forsøger at skabe et bedre overblik for læserne ved at sortere alle indlæg efter emne/fag og liste dem op med tilhørende links. Mon det kan hjælpe?   

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)