Det er svært at sige noget meget specifikt omkring lønniveauet, men min erfaring er at virksomheder tager +1.000 kr. i timen for udvikling, mens jeg har haft kontakt med en dygtig freelancer som skal have omkring 300 kr. i timen.
I forhold til de "bedste" softwareudviklere, så kan man ikke svare på dette - da det kommer helt an på, hvad der skal programmeres og i hvilket sprog. Jeg synes du skal tage fat i Niels Henriksen herinde fra og snakke med ham. Jeg synes han er virkelig dygtig og måske andre også har erfaring med ham?
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
For en freelance udvikler er 300-1000 kr./t et godt bud, men skal du have et konsulentfirma til at lave det er det ikke unormalt med priser imellem 1500-2500 kr./t. Det afhænger som andre også siger meget af hvad der skal udvikles. Nu du nævner en app og et program til både Mac og Windows, så kan det godt ende i den dyre ende. Har du overvejet om det kan løses med en responsiv web applikation? Den vil kunne brugs på alle platforme. Mit bud er at det vil kunne spare dig virkelig meget, og så kan du altid bygge ovenpå med deciderede apps, når du er sikker på dit koncept holder.
Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions Professionel .NET web udvikling og konsultation.
Jeg skal snarest have udviklet et softwareprogram, der vil gøre det markant nemmere for musikere i processen med at komponere musik.
-Hvor på nettet finder jeg de bedste softwareudviklere, har de en portal/fora, som du måske har linket til ? Han / hun skal bo i DK.
-Hvad koster en rigtig dygtig udvikler ? Kan man sige noget generelt om lønniveauet?
-Har du udviklere, du kan anbefale, som du måske selv har brugt ?
En af mine venner er datalogi studerende (starter på Phd.) - han kan nok godt hjælpe dig med at udvikle det du forespørger til en billigere timepris end det der er oplyst her i tråden, du kan prøve at sende mig en PB med mere infomation, han gider dog ikke udvikle hjemmesider.
Undskyld, men hvordan pokker kan du vide at din ven kan programmere det? Trådstarter skriver jo slet ikke hvad det kræves.. Det er muligt, at din ven godt kan - men synes ikke du kan sige at han godt kan.
Virker til at du ikke har læst, hvad trådstarter spørg om..
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Jeg tror du vil have mere held med at finde en teknisk co-founder til projektet, end at betale dig fra det.
Dem som ofte kan det her på et seriøst nok niveau driver egen virksomhed eller er ansat i konsulenthuse, hvor timelønnen hedder 800-1500 DKK. Derudover vil du formegentlig skyde meget under med antallet af timer for et sådan projekt, hvor der er behov for masser af rettelser og tests.
Hvis du skal ind og lave lidt mere end et nyt Wordpress site, ender projekter hurtigt i flere hundrede timer. Så kan du selv gange sammen om det er noget du vil betale af ejen lomme, finde en investor eller simpelthen alliere dig med en tech founder.
Tror nu godt man kan finde nogen som er billigere og som har kompetencerne. Jeg er enig med dig, at de fleste tager meget højere timeløn - men jeg har fundet én herinde til en lavere timeløn, selvom han har givet mig en fast pris på hele projektet.
For at tilføje noget mere info om projektet, til at klargøre hvad det egentlig drejer sig om:
-Ja, det er planen at udvikler bliver en del af partnerteamet ( som bliver på 4 personer), dvs han får en procentdel af overskuddet, så han bliver co-founder
-Det er dog et krævende og langvarigt udviklingsarbejde der skal gøres i samarbejde med mig- som er manden bag ideen- og det vil jeg også lønne ham for
Selve produktet er et softwareprogram, der vil hjælpe musikeren ( eller amatørkomponisten ) i processen med at komponere musik.
Produktet kan købes som et download , når den tid kommer. Bliver til en pris de fleste kan overkomme
I første omgang skal der laves en prototype, som vi vil teste af på en håndfuld musikere og få noget feedback