Først og fremmest: tusind tak til alle jer, som bidrager med gode svar 
Jeg kan godt se, at jeg måske skulle have været mere klar fra starten af.
Jeg har forladt Danmark. Dvs. opsagt den lejelejlighed jeg boede i og oplyst folkeregistret om, at jeg er udvandret.
Min familie (kone og barn) rejser med mig, og vi bor lige nu (til leje) i Thailand, på et 90 dages visum. Når vi er færdige her skal vi til Malaysia, og så ellers videre rundt i Asien.
Vi har absolut ingen planer om at tage tilbage til Danmark, så det er ikke en rundrejse med slutdato vi er på. I "værste" tilfælde vil vi slå os ned i et andet europæisk land, men indtil da skal vi bare opleve Asien.
Så trådstarter du kan næsten kun selv besvare spørgsmålet - hvor er dine primære livsinteresser? :)
God aften til jer alle! :)
Min familie rejser som sagt sammen med mig. Det eneste der forbinder mig med Danmark, er resten af min familie, samt mit nuværende job. Jeg har i øvrigt fuld forståelse for, at jeg skal betale dansk skat, så længe jeg arbejder for en dansk arbejdsgiver.
Din folkeregisterregistrering er ligegyldig og hvis ovenstående er en kreativ formulering fordi du reelt har en leje lejlighed, et værelse eller lign, så kan du regne med at SKAT kommer efter dig.
Jeg har virkelig ingenting af økonomisk værdi i Danmark.
Faktisk har jeg lidt svært ved at læse hvorfor trådstarter der bor fast i Thailand - ikke har bolig i DK og ikke ægtefælle i DK betaler skat i DK som person - for han kan vel ikke ha dansk CVRunder de omstændigheder - eller?
Jeg bor her ikke fast

for så havde jeg nemlig ansøgt om at betale skat her i Thailand.
Mit "problem" som jeg kan se det, er at det kræver en fast base i et andet land, - hvilket i de fleste tilfælde kræver et lokalt job eller en betydelig
investering i den lokale industri - før jeg kan ansøge om, at betale min skat dér i stedet. Er det rigtigt forstået?
Jeg håbede på, at jeg ved at eje en virksomhed i Hong Kong og forsørge mig selv og min familie gennem virksomheden, ville få "lov" til, at betale min personlige skat i Hong Kong, da det ville give mig et tættere tilhørsforhold til regionen, i forhold til Danmark.
Igen vil jeg lige nævne, at jeg er rigtig glad for de mange svar, og at i har lyst til at bruge tid på mine skatteproblemer.