Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop på ikke eksisterende marked?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle og god sommer:-)

Jeg har fået en idé som muligvis virker underlig, eftersom der ikke findes et marked for det produkt jeg vil sælge - der findes faktisk ikke engang produkter at sælge.

Jeg er dog sikker på at markedet vil vokse i fremtiden (næste år) og vanen tro PLEJER (ved ikke om plejer er død i dette tilfælde) der at komme en masse tilbehør til salg, til den katagori jeg har øje på.

Det er dette tilbehør jeg er interesseret i at sælge. Det er selvfølgelig lidt high risk når man ikke aner om der overhovedet kommer gang i markedet, men er af den overbevisning det vil være meget godt at være med fra start? 

Jeg vil starte med at købe nogen domæner (hos hvem?) og så finde ud af hvordan webshoppen skal opbygges. Men hvordan får jeg fat i producenterne af det udstyr jeg vil forhandle? Kunne meget vel forestille mig det ville være i asien det meste blev produceret.

Er totalt rookie hvad webshops angår. Har dog altid købt/solgt meget på almindelige vilkår gennem mit liv. Starter derudover også på markedsføringsøkonomuddannelsen efter sommer da jeg mener det er den rette vej for mig. Ikke at dette måske er så relevant, mere for at oplyse om min passion:-)

Har gennem tidligere arbejde (som speditør og udstationeret shippingassistent) stort indblik i international fragt og handel) men kender ikke så meget til det opbyggende arbejde.

Har derudover også lidt kapital til opstart og eventuelt varelager (såfremt der kommer varer:-)).

Jeg vil gerne komme i forkøbet da jeg mener markedet vil blive stort. Så derfor søger jeg råd til HVAD jeg skal foretage mig indtil det kommer igang.

Håber i kan hjælpe en ivrig iværksætter. Og skriv endelig hvis der er noget jeg skal uddybe.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:52

Du kunne evt. starte med en blog eller facebookside, hvor du fortæller alt om produkterne ??/markedet, og på den måde opbygger en ( kommende) kundegruppe.

Det koster dig stort set ingenting - andet end tiden :)

Relevante domænenavne kan du da godt købe, det koster heller ikke noget af betydning, og så har du dem til senere brug.

Producenterne af noget der ikke bliver produceret endnu, er vel svære at få fat på ? :)

En egentlig webshop, transportaftaler mv. , er vel lidt tidligt at se på endnu - brug hellere tiden på at opbygge relationer mv.

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 08:54

Ja det vil jeg lige tage til eftertanke, jeg vil jo bare helst ikke have andre "stjæler" ideen hvis jeg oplyser om et kommende marked?:-)

Ang varekøb er det mere hvordan jeg skal træde til værks når jeg kan se de begynder at blive produceret/solgt

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:02

Konkurrenter vil du ikke kunne forhindre uanset - de kommer når markedet kommer.

Så jeg tror du vil stå stærkere og have et godt forspring ved at have opbygget relationer.

Også iforhold til kommende producenter - de vil da foretrække at samarbejde med en som allerede har godt gang i en kundegruppe, og god viden..

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 09:09

Ja det kan du selvfølgelig godt have ret i:-)

Mener du en facebook side fx. med samme navn som jeg beslutter webshoppen skal have eller bedre med navnet på katagorien (varens navn indgår også i domænenavnet) og så få hypet produktet op til når det kommer? Problemet er jo at jeg kun har forestillinger om hvilket tilbehør der vil komme, og det er tilbehøret jeg vil sælge, produktet VED jeg hvad er. 

Ved ikke om det er til at forstå:-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:29

Det med navn og sådan, er der andre folk der ved mere om end jeg, hvad der er smartest SEO mæssigt, så det vil jeg lade dem kommentere på :)

Men jo, jeg kan godt se det er en lidt speciel situation - men du tror jo på det kommer ikke, og derfor er det ok at bruge lidt tid på at opbygge - held og lykke med det :)

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 09:19

Jeg har nu købt domæne og oprettet et par grupper på facebook med samme navn. 

hvad vil i foreslå næste skridt er? Er det webshop først eller produkter først? Hvor får jeg lavet en billig webshop løsning (går ud fra der altid kan ændres design hvis butikken skulle gå godt).

Har kigget på de færdig løsninger Dandomain har, hvem kan eventuelt sætte sådan en op, så det eneste jeg skal er at tilføje produkter/beskrivelser/billeder/priser?

Der findes som sagt kun et meget begrænset udvalg af det tilbehør jeg vil sælge da produktet ikke er kommet på gaden endnu. Men er sikker på det eksplodere ligeså snart det bliver lanceret.

Hvordan med det lovmæssige? Det er noget med det først er over 50.000kr man skal momsregistreres ikke? Indtil de 50.000 er noget skal jeg så indberette salg/arbejdstimer osv nogen steder?

Fra København SV
Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Fra  presfittings.dk Skrevet kl. 13:41

Hej Lowdog,

Jeg er ret sikker på at jeg kan hjælpe dig videre. Jeg er nyopstartet selvstændig konsulent, med speciale i webshop løsninger med integration af erp. samt virksomheds opstart. Vores force er at vi kan lave flot og avanceret (men brugervenlige) miljø, som ikke er omkostnings tungt. Vi bruger opensource kodning hvilket betyder det er en engangs investering (ex. betalingsmodul). Det vil være et produkt som er fleksibel med mange udvidelses muligheder. Det vigtigste i opstartsfasen er at man får startet rigtigt og det ikke må koste for meget.

Hvis det kunne have interesse vil jeg meget gerne forklare nærmere, skriv evt. en mail jakob@visdithus.dk

MVH

Jakob

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)