Hej alle og god sommer:-) Jeg har fået en idé som muligvis virker underlig, eftersom der ikke findes et marked for det produkt jeg vil sælge - der findes faktisk ikke engang produkter at sælge. Jeg er dog sikker på at markedet vil vokse i fremtiden (næste år) og vanen tro PLEJER (ved ikke om plejer er død i dette tilfælde) der at komme en masse tilbehør til salg, til den katagori jeg har øje på. Det er dette tilbehør jeg er interesseret i at sælge. Det er selvfølgelig lidt high risk når man ikke aner om der overhovedet kommer gang i markedet, men er af den overbevisning det vil være meget godt at være med fra start? Jeg vil starte med at købe nogen domæner (hos hvem?) og så finde ud af hvordan webshoppen skal opbygges. Men hvordan får jeg fat i producenterne af det udstyr jeg vil forhandle? Kunne meget vel forestille mig det ville være i asien det meste blev produceret. Er totalt rookie hvad webshops angår. Har dog altid købt/solgt meget på almindelige vilkår gennem mit liv. Starter derudover også på markedsføringsøkonomuddannelsen efter sommer da jeg mener det er den rette vej for mig. Ikke at dette måske er så relevant, mere for at oplyse om min passion:-) Har gennem tidligere arbejde (som speditør og udstationeret shippingassistent) stort indblik i international fragt og handel) men kender ikke så meget til det opbyggende arbejde. Har derudover også lidt kapital til opstart og eventuelt varelager (såfremt der kommer varer:-)). Jeg vil gerne komme i forkøbet da jeg mener markedet vil blive stort. Så derfor søger jeg råd til HVAD jeg skal foretage mig indtil det kommer igang. Håber i kan hjælpe en ivrig iværksætter. Og skriv endelig hvis der er noget jeg skal uddybe. |
Du kunne evt. starte med en blog eller facebookside, hvor du fortæller alt om produkterne ??/markedet, og på den måde opbygger en ( kommende) kundegruppe.
Det koster dig stort set ingenting - andet end tiden :)
Relevante domænenavne kan du da godt købe, det koster heller ikke noget af betydning, og så har du dem til senere brug.
Producenterne af noget der ikke bliver produceret endnu, er vel svære at få fat på ? :)
En egentlig webshop, transportaftaler mv. , er vel lidt tidligt at se på endnu - brug hellere tiden på at opbygge relationer mv.