Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Help me, help you - Webbureau

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Jeg er så småt igang med at starte min virksomhed op. Jeg har tænkt mig at starte et webbureau som skal levere basic hjemmeside løsninger til små og mellemstore virksomheder. 

Jeg har været i "gamet" i mange og kender til priser/koncepter hos alle de store i branchen. 

Jeg ønsker at designe, hoste og supportere virksomheder, der skal have en hjemmeside, men ikke gider bruge en masse tid på at sætte sig ind i hvordan det skal gøres. (Her menes at virksomheden ikke gider bruge en masse til på selv at lave hjemmeside og udvilke den - Det er min opgave at stå for alt dette)

Er der nogle af jer som kan give mig nogle råd? Hvordan har jeres oplevelse været hos de forskellige webbureau'er og hvad kunne de gøre bedre? 

Mit mål er at levere et bedre produkt end alle de andre i branchen og tror kun dette kan lade sig gøre ved at få inputs og råd af dem som ren faktisk skal købe produktet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 67
Fra  UP-ON GROUP Skrevet kl. 11:48

Hej ukendt

Fedt nok respekt for at du springer ud i det.

Jeg tror at det kommer til at koste rigtig meget tid, for hvis du ikke kender til arbejdet, og bare vil have inputs fra folk der har købt hjemmesider og arbejde ud fra det tror jeg at det bliver svært. 

Ellers skulle du finde en partner der gider at lave alt det du ikke gider.

Ukendt iværksætter:

Kære Amino

Jeg er så småt igang med at starte min virksomhed op. Jeg har tænkt mig at starte et webbureau som skal levere basic hjemmeside løsninger til små og mellemstore virksomheder. 

Jeg har været i "gamet" i mange og kender til priser/koncepter hos alle de store i branchen. 

Jeg ønsker at designe, hoste og supportere virksomheder, der skal have en hjemmeside, men ikke gider bruge en masse tid på at sætte sig ind i hvordan det skal gøres.

Er der nogle af jer som kan give mig nogle råd? Hvordan har jeres oplevelse været hos de forskellige webbureau'er og hvad kunne de gøre bedre? 

Mit mål er at levere et bedre produkt end alle de andre i branchen og tror kun dette kan lade sig gøre ved at få inputs og råd af dem som ren faktisk skal købe produktet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 67
Fra  UP-ON GROUP Skrevet kl. 11:50

koooks. det var ikke menningen =D 

Tilmeldt 19. Jul 13
Skrevet kl. 11:53

Ah, kan godt se at jeg har formuleret mig lidt dårlig. Det er ikke MIG der "ikke gider bruge en masse tid på at sætte sig ind i hvordan det skal gøres." Det er mine kunder :)

Jeg skal lave alt for dem, og sørge for deres hjemmeside kører og fungere så de ikke skal tænke på det.

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 12:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Lækkert at høre du går med tanker om at starte din egen forretning op!

Ukendt iværksætter:
Jeg har tænkt mig at starte et webbureau som skal levere basic hjemmeside løsninger til små og mellemstore virksomheder. 

Jeg har desværre ikke selv gjort mig det store i salg af skabelonløsninger,- da mit setup simpelthen ikke er gearet til det. Jeg tror dog du skal forvente, at der er utrolig stor konkurrence indenfor netop dette marked.
Til dels er der nogle helt store spillere herhjemme som har bygget deres virksomhed op omkring salg af skabelonløsninger og mængden af freelancere der tilbyder disse løsninger er måske på sit højeste nogensinde.

Jeg er ikke helt sikker på hvilken rolle du kommer til at have i din forretning, men hvis du har intentioner om at skulle satse på dette fuld tid, så bør du måske overveje følgende:

- Har du kontakter eller andet netværk i branchen som kan smide nogle vedvarende opgaver til dig?

- Har du overvejet hvilke slags virksomheder du vil udarbejde dine skabelonløsninger til?

- Har du lavet en analyse af dine konkurrenter og overvejet hvordan du kan differentiere dig på pris, design, funktionalitet mv.?

Ukendt iværksætter:

Ukendt iværksætter:

Har du ikke allerede disse inputs og viden kva' dine mange år i branchen og kendskab til priser og koncepter? Hvis ikke, så tror jeg desværre det bliver op af bakke fra start. 

Ukendt iværksætter:
Jeg ønsker at designe, hoste og supportere virksomheder, der skal have en hjemmeside, men ikke gider bruge en masse tid på at sætte sig ind i hvordan det skal gøres.

Av av av - jeg håber virkelig, at jeg misforstår din kommentar her. For mig virker det som et kæmpe selvmål at tro man kan gå ud og sælge pakkeløsninger med alt fra design, hosting, support og udvikling til virksomheder - uden at sætte sig ind i, hvilket arbejde de forskellige del-elementer kræver.

Om du så har en partner til alt design og tekniske og du kun selv kommer til at have en rolle med indsalg, så skal du kunne svare på detaljerede spørgsmål indenfor hele processen.

Overvej lige følgende:

- Har du nogen erfaring indenfor hosting og servere? Kan du selv administrere opsætning af hosting på egen VPS eller dedikeret server?

- Har du nogen ide omkring hvilken platform du vil udbyde dine løsninger på? Har du detaljeret kendskab til denne platform?

- Har du et overordnet billede af tendenser og tekniske muligheder på nettet?

Du nævner at du gerne vil kunne supportere dine kunder, men at du samtidig ikke rigtig gider bruge en masse tid på at sætte dig ind i hvordan det hele fungerer - hvis det virkelig er udgangspunktet for dig, så ville jeg stærkt overveje om det er den rette vej at gå.

At kunne supportere = at kunne rådgive og evt. udfordre sine kunder = viden og at kunne sætte sig ind i tingene er et MUST.

Det er meget vel at jeg har misfortolket dit indlæg og ambitioner, men hvis du har nogen interesse for success med din virksomhed, så skal du nok sætte næsen op efter en helt anden holdning end ovenstående :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:20

Mrsam:
Han skriver netop han vil gøre alle se ting for de virksomheder som IKKE gider til at sætte sig ind i det, så tror du har misforstået hans indlæg :-D

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Tilmeldt 19. Jul 13
Skrevet kl. 12:29

Som jeg også har skrevet lidt længere oppe i tråden, så var delen "en ikke gider bruge en masse tid på at sætte sig ind i hvordan det skal gøres" henvendt til de virksomheder jeg skal udarbejde en side for. JEG skal stå for de hele, og de skal ikke gide bruge tid på det :)

- Har du kontakter eller andet netværk i branchen som kan smide nogle vedvarende opgaver til dig?

Jeg skal have en sælger som partner, og helst en der har solgt hjemmesider før. Har en del af dem i mit netværk.

- Har du overvejet hvilke slags virksomheder du vil udarbejde dine skabelonløsninger til?

Som jeg har skrevet i tråden så er det små og mellemstore danske virksomheder.

- Har du lavet en analyse af dine konkurrenter og overvejet hvordan du kan differentiere dig på pris, design, funktionalitet mv.?

Ja, det har jeg. Ved hvilke priser mine konkurrenter har, og min ide er at lave noget som generelt er billiger end de store, men som er af minimum samme kvalitet, helst bedre.

- Har du nogen erfaring indenfor hosting og servere? Kan du selv administrere opsætning af hosting på egen VPS eller dedikeret server?

Dette er der 100% styr på :)

- Har du nogen ide omkring hvilken platform du vil udbyde dine løsninger på? Har du detaljeret kendskab til denne platform?

Ja, denne del er der også 100% styr på.

- Har du et overordnet billede af tendenser og tekniske muligheder på nettet?

Ja, er super dygtig på dette område.

Hele ideen med dette indlæg er ikke at få af vide hvilke ting jeg skal overveje. Jeg kender alt til faget og branchen. Jeg er ikke i tvivl om at jeg sagtens kan konkurrere på det marked der er lige nu. Jeg mener at netop fordi at markedet er som det er lige nu, så har jeg en god chance. Synes priserne hos de store er alt for høje, og kvaliteten hos de helt billige enkeltmandsvirksomheder er så ringe at jeg har gode chancer.

Det jeg ønsker at få ud af dette indlæg er hvad forbrugeren generelt mener om webbureauer. Hvilke oplevelser har de med dem og hvad synes i at vi generelt kan gøre bedre?

Tak for svaret :)

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 12:41

Simon Kragh:

Mrsam:
Han skriver netop han vil gøre alle se ting for de virksomheder som IKKE gider til at sætte sig ind i det, så tror du har misforstået hans indlæg :-D

Det ser jeg nu :) Der er heldigvis ændret lidt i indlægget, så det giver bedre mening. Det var uklart i det oprindelig indlæg og kun glædeligt at det rent faktisk er tilfældet!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)