Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liste over alle url'er på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen af jer, som ved, hvordan man kan få en komplet liste over alle url'er på ens hjemmeside?

Jeg skal bruge dem, da der skal laves redirects til en ny hjemmeside hvor url'erne ikke kommer til at hedde det samme som de gamle.

Jeg har læst at man kan bruge et program der hedder Xenu - er det et I kender?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 08:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa,

Yep - Xenu er programmet du søger!

Det fungerer på den måde, at du fortæller programmet på hvilken adresse/URL din hjemmeside befinder sig, og så vil Xenu "crawle" din hjemmeside igennem, og følge alle links, menupunkter etc. for at få kortlagt siden.

Til sidst vil du få en liste med alle de adresser programmet fandt samt evt. fejl den stødte på undervejs!

Bemærk, at hvis din hjemmeside ligger på et hotel/server med lidt "stramme" regler for hvor mange hits de tillader pr. sekund/minut fra samme IP, så KAN hotellet finde på at blokere adgangen for dig/din ip momentært - og i så fald, skal du evt. lige justere settings i programmet, så det crawler lidt mindre "agressivt".

God fornøjelse :)

Tilmeldt 18. Jul 13
Skrevet kl. 13:52

Hej Henrik,

Mange tak for det. Jeg har forsøgt mig ad med det i dag, og har fået en meget meget lang liste med links...

Vil du sige, at det er den kolonne der hedder: "List of valid URLs you can submit to a search engine:", som jeg skal sortere efter?

Igen, mange tak for din hjælp :)

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 63
Fra  Tjek-Internetpriser.dk Skrevet kl. 13:56

Hej Dencker,

Hvis det skal gå lidt hurtigt næste gang, så kan du alternativt søge på site:hjemmesidenavn.dk inde på googles søgefelt? :) Husk ingen mellemrum mellem : og hjemmesidenavn. Når du skriver sådan, så vil Google liste forside + alle de undersider som de har indekseret.

Tobias 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 14:00

Hej igen,

Ja - den vil du godt kunne bruge til dit formål, hvor du er interesseret i at producere en liste over URL's som skal redirigeres.
Og når du har denne liste klar (og renset for evt. dubletter, links med parametre etc. i URL), så kan du evt. overveje at producere en tilsvarende liste, indeholdende de links Google kender - og så evt. holde de 2 lister op mod hinanden, for at dobbeltchecke.

Nogle vil sikkert gå den lidt kortere vej, og KUN interessere sig i de URL's som Google kender - og det vil sikkert også være OK hen ad vejen.
Men jeg plejer selv at gøre begge dele - vel vidende at det tager lidt tid, men så sover jeg lidt bedre om natten i sikkerheden om, at jeg nu både har checket og dobbeltcheckket :)

edit: Kan se at Tobias nåede at skrive det samme, inden jeg fik klikket på "Send" :)

Tilmeldt 18. Jul 13
Skrevet kl. 11:30

Hej igen,

Ok mange tak for jeres hjælp, det vil jeg forsøge mig frem med :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)