Jeg har brug for et råd fra en SEO-ekspert. Jeg har et par forskellige webshops, hvortil jeg godt kunne tænke mig, at tilknytte nogle blogs for at optimere googles kendskab til mine sider.
Hvis vi tager udgangspunkt i webshoppenmakalay.dk vil i så anbefale, at jeg placerer bloggen på blog.makalay.dk eller på makalayblog.dk?
Hej Jeg er desværre ikke nogen seo ekspert, men jeg ved at Google vil se et subdomæne som et helt andet domæne. Derfor ville det nok være bedst at kalde den www.dinwebshop.dk/blog
Hej Jeg er desværre ikke nogen seo ekspert, men jeg ved at Google vil se et subdomæne som et helt andet domæne. Derfor ville det nok være bedst at kalde den www.dinwebshop.dk/blog
Mvh Andreas
Hvis du i google skriver
site:ditdomæne.dk
det er en exact domæne match, og der vil subdomæner blive talt med :)
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Du skal helt klart vælge at bruge Ditdomæne.dk/blog/
Google anser blog.ditdomæne.dk som en helt nyt domæne uden nogen SEO værdi, men hvis du opretter bloggen (også som en ny hjemmeside) men under ditdomæme.dk/blog/, vil den arve sit domænes styrke.
Du skal dog stadig link bygge og lave SEO på den selvfølgelig.
Er det korrekt forstået, at det samlet set vil gaven siden mest, at lave bloggen på domain.dk/blog fremfor at lave den på et nyt domæne, og derfra lave linkbuilding mellem de to sider?