Hej alle. Nu tænker i sikkert at dette er et spørgsmål der er blevet stillet masser af gange, men det tror jeg ikke. Titlen kan godt være vildledende. Jeg har planer om at starte en webshop her til næste år og vil godt køre et opensource cms. Jeg burde lave et helt fra bunden selv, men vil hellere spare den tid og lave egne moduler osv når den tid kommer. Min spørgsmål lyder på om der findes et cms der virker sådan at man kan købe digitale produkter, hvor man så får leveret en Licens(CD KEY) som ikke er ens. Altså på den måde at jeg har tilføjet 20 Worms licenser i min database/lager som alle er forskellige. Hvis en kunde så køber en licens, får kunden en tilfældig nøgle, eller bare en af de usolgte nøgler som ligger i databasen. Er dette muligt? Hvilket cms skulle jeg vælge hvis jeg godt kunne tænke mig den feature? Hvis det overhovedet er muligt :o En anden ting omkring webshop cms'er. Plejer det at være sådan at kunden får leveret en faktura automatisk til sit køb via e-mail? Håber at i kan hjælpe. Mvh. Morten Christiansen |
Hvis man har tidligere har set nogle af mine svar vedr. webshops så ved man at jeg er en stor fortaler for WooCommerce.
Det er enkelt og ligetil!
Havde du bare skulle sælge digitale produkter, havde det ikke været et problem - Det er allerede indbygget i WooCommerce.
Ønsker du at sælge unikke licens-nøgler kan det gøres med et modul til 99$
http://www.woothemes.com/products/software-add-on/