Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FI-kort, system og håndtering?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi ønsker i øjeblikket, at tilbyde vores kunder en abonnements-tjeneste som kan betales via et FI/indbetalingskort.

I den forbindelse er vi helt på bar bund med hensyn til hvad det kræver, samt hvordan vi håndtere dette?

Vi skal kunne se hvornår hver betalingskort er udstedt, forfaldsdato, evt. rykkerskrivelse og inkasso.

Kender i til systemer eller virksomheder, som tilbyder en tjeneste som kan opfylde ovenstående?

Kan man evt. selv få det programmeret for et begrænset budget?

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi udskriver fakturaer med FIK kort i bunden. Vi har fået lavet en "template" i PDF, og så udskriver vi faktura til PDF og "merger" de 2 til en PDF fil.
Templaten har de hos PBS/Nets i Adobe PageMaker format. Alternativt kan du få lavet fortrykt papir med FIK kort.

Tilmelding til FIK foregår hos din bank på den konto, som du ønsker indbetalingerne skal gå ind på. Du får et kreditnr. og kan så modtage indbetalinger.
På FIK kortet (eller fakturaen med FIK kort), skal du skrive en kodelinie, typisk "+71 < uniktnr. der indificerer din indbetaling +dit kreditornr.<"
Kodelinien kan du få dit økonomistyringsprogram til at generere. Det er typisk kundenr. + fakturanr. + checksum.
Se nærmere her, hvis du f.eks. bruger e-conomics http://forum.e-conomic.dk/2204

Fra din webbank kan du udlæse CSV fil med FIK indbetalingerne, lige til at importere i dit økonomistyringssystem.

Se mere her vedr. FIK kort hos Nets: http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/automatiske-betalinger/Documents/betalingsservice/FI_vejledning_DL_fremstille_+71_kort.pdf

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlægget. Det besvarede en stor del af de spørgsmål jeg havde.

Tænker dog om et system som f.eks. e-conomic også kan håndtere rykkerskrivelser?

Jeg spørger da vores forretning er til privatkunder, og vi udskriver mange fakturaer hver måned, og vores erfaring desværre viser at langt fra alle betaler til tiden.

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan de fleste økonomisystemer, som jeg kender til. Det er vel sådan en standard funktion, hvis det også kan udskrive fakturaer. Nu er det jo ikke kun e-conomics der kan udskrive fakturaer med FIK kort. Det tænker jeg stort set alle økonomisystemer kan...

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja - e-conomic håndterer rykkere og kan sende disse med e-mail.

Mvh

Niels

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i, men e-conomic virker til at have de nødvendige funktioner og gode integrationsmuligheder.

Min eneste bekymring er hvor vidt det er passende i forhold til vi kun sender disse til privatkunder, og vi sender manger hver måned?

Det kan til dels sidestilles med en form for postordre-virksomhed, hvor kunden først betaler efter modtagelse med betalingskort. 

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NMedia

Som jeg læser dine krav kan e-conomic fint honorere dine krav.

Der er som du selv skriver mange integrations muligheder (standard) og det er også rimeligt simpelt at lave kunde specifikke integrationer via deres API.

Du nævner abonnements kunder, og her er det nødvendigt at kende dine krav lidt mere i detaljer for at afgøre om e-conomics abonnements modul er det rigtige. Er du interesseret laver vi gerne en test opsætning der er tilpasset dine behov.

eKontoret laver rigtig mange integrationer til e-conomic, og er også ved at lave integration til et af de store inkasso firmaer, så det bliver simpelt at sende en fordring til Inkasso.

Du er meget velkommen til at kontakte mig på 22220011 eller naj@ekontoret.dk .

Mvh

Niels

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en e-mail :-)

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)