Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importer parfumer fra et IKKE EU land

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer! 

Jeg og en kammerat er faldet over nogle produkter i udlandet, som vi godt kunne tænke os at importer. Jeg synes idéen er super god, og jeg tror også meget på den. Derfor vil vi desværre ikke ud med flere oplysninger omkring produktet, men vi vi håber, at der stadig er nogle rare mennesker derude, som vil hjælpe os. 


Vores spørgsmål er følgende: Er der visse regler omkring importering af parfumer til Danmark/EU? - altså hvad de indholder osv..
Det er ikke kopivarer, som vi tænker på - men om der er nogle love og regeler ang. indhold? Hvis der er andre ulemper ved at importer parfumer, må i meget gerne skrive det Smile 



Med venligst Hilsen

Omar og Malthe.  

Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Er der ikke nogle rare sjæle, der kan hjælpe? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

omar5800:
Er der ikke nogle rare sjæle, der kan hjælpe? 

 

Slap nu lige af, I har postet Jeres indlæg 4 gange i dag.  Jeg har faktisk svaret et af indlæg!!

Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, 

Du må undskylde, at jeg har skrevet samme indlæg  2/eller flere gange - det er der en god grund til.

De første indlæg ville ikke vises. Jeg kan godt se, at du har svaret på ét af indlæggene, og jeg kan samtidig også se, at jeg har skrevet samme indlæg flere gange.

Men grunden til det er, at jeg får følgende
af vide - "HOVSA SIDEN FINDES IKKE" - når jeg klikker ind på dem. Jeg håber, du vil skrive dit svar herinde i stedet, da det er det eneste indlæg, som jeg kan ud af de mange jeg har skrevet. 

Mvh
Omar  

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja, der findes lovgivning på området. Først og fremmest skal produktet overholde gældende lovgivning(direktiv) - Det er stadigvæk kosmetikerbekendtgørelsen, som man kan forholde sig til.

Dernæst skal godset være forsvarligt pakket til transport og anmeldes korrekt.

Tilmeldt 8. Aug 11
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret. Vi vil kigge nærmere på kosmetikerbekendtgørelsen. 
Hvis der er andre, som har noget at tilføje, må de mere end gerne gøre det Smile

Mvh.
Omar og Malthe  

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ulovlig parallel import. Inden for EU findes der regler omkring varenes frie bevægelighed, men når du tager noget ind fra et ikke EU land, kan du blive dømt for ulovlig parrallel import, da du ikke har ret til at sælge disse varer i regionen.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvejsel:

Det er ulovlig parallel import. Inden for EU findes der regler omkring varenes frie bevægelighed, men når du tager noget ind fra et ikke EU land, kan du blive dømt for ulovlig parrallel import, da du ikke har ret til at sælge disse varer i regionen.



Hvordan kan du konkludere, at der er tale om en ulovlig parallel import udfra den info, som vi finder i tråden?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg fordi han skrive parrallel import. Dermed er det etableret importør i regionen, ellers er det bare ganske simpel import :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ahh, my bad... Jeg så først nu at jeg ikke havde læst rigtigt... 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)