Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Segmenteret tekst - en kilde til mere salg

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gået og barslet med et indlæg på min blog, der nu er blevet færdig.

Har du tid og lyst til at læse det, og give en kommentar med på vejen, er du mere end velkommen til at gøre det...

Er der noget jeg har overset, er der flere ting som burde have været med, og hvad er din mening om segmenteret tekst...

Du finder artiklen her 


Mvh
Carsten 

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udprintet og læst teksten et par gange, og det er jo en cadeau til teksten- for det er en interessant tekst.

- Hvis jeg sku påpege en mangel er det måske, at der er et problem, for skribenten, ved at sætte sig ned for at skrive til specifikke målgrupper

Det jeg mener, er at hvis JEG skulle skrive en tekst rettet mod hesteglade 15-årige teenagepiger, vil jeg som den voksne mand og ikke-hesteinteresserede person jeg er , få problemer med at :

1. sætte mig ind i målgruppens sprogbrug og forstå deres tankegang

2. formulere det så det rammer netop målgruppen: hesteintr. teentøser

3. nå at læse op omkring emnet inden jeg går i tasterne

Kan du følge mig? 

Måske ville en kvinde/ pige være bedre til at skrive netop denne tekst-og endnu bedre en kvinde/pige med baggrund , fortid i ridesporten eller rideskolen

Så min pointe er den , at jeg som skribent må erkende mine begrænsninger, hvis jeg vil lave en gedigen tekst, og måske indrømme over for mig selv at jeg ikke kan skrive om alt til alle

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nødt til at tænke på længden af linierne i dit indlæg. De er ALT for lange og jeg skal zoome ind og scrolle sidelæns på min telefon, for at læse det.

Det er altså faktisk også en del af bedre konvertering at linierne i ens tekst ikke er for lange at læse, for brugeren :-)

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Her kommer grunden til dette - det er ikke responsive design jeg har, og derfor vil det ikke være super at læse det på Tlf.

Nu var spørgsmålet også rettet mere på selve teksten, og ikke hvordan det ser ud på min hjemmeside.

Det ligger som et punkt på to-do listen, at ændre det, til responsive ;-)

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Tak for dit svar - som er ganske interessant.

Der er både for og imod, i forhold til det du skriver, og det vil jeg gerne svare yderligere på, når jeg kommer til computeren igen.

Mvh
Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

flemming.dk:

1. sætte mig ind i målgruppens sprogbrug og forstå deres tankegang

2. formulere det så det rammer netop målgruppen: hesteintr. teentøser

3. nå at læse op omkring emnet inden jeg går i tasterne

Hej Flemming

Så kom jeg endelig til computeren, og fik klaret en række andre ting, der lige stod før svaret til dig her. 

1. Det er en af de opgaver jeg mener, der hører under research, og gør du din research grundig nok, vil du hurtigt kunne se et mønster i tale og sprogbrug, der kan give dig nogle sprogblomster, som du kan krydre dine tekster med. Når du i forvejen har talentet for at skrive, vil det ikke kræve en dyb tallerken, der skal genopfindes, for så har du allerede nogle vendinger du har brugt tidligere, og erfaringer du også har gjort dig, som gør at det kommer til at virke.

Med det mener jeg, at det faktisk godt kan lade sig gøre at sætte sig ind i målgruppens sprogbrug, og til dels også forstå deres tankegang - det er jo blandt andet det, der gør forskellen på om din butik bliver en succes eller ej, hvis de er din primære målgruppe. Du skal se på hvilke købsignaler de sender, tag ud i en fysisk butik, hvor folk i den alder kommer, overhør hvordan de taler til hinanden, hvad de kigger efter, og hør efter når de begejstret fortæller om et eller andet - det kan give mange guldkorn.

2. Har du gjort det ovenstående - skulle dette punkt være overkommeligt. Du ved hvad de bliver begejstret for, du ved hvorfor de bliver begejstret og du kan ramme dem på tonen og sproget.

3. Alt efter hvilken opgave det er - og i denne situation som du selv beskriver det: Hesteintr. teentøser - så er det din opgave at forklare kunde, at du skal researche for at ramme plet. Det er en del af opgaven som skribent, når du er i gang med at planlægge aktiviteter i kalenderen fremadrettet. Kunden får hvad de betaler for, og så er det jo vigtigt at forklare forskellen på godt og mindre godt. 

Det kan sagtens lade sig gøre at lave en fornuftig opgave, hvor resultatet vil være ok - fordi du har flere års erfaring i at skrive, men skal det være til UG kryds og bolle - hvor det virkeligt bliver sjovt for både kunde og egentlig også dig selv, så skal der mere research til, og når du har USP til dem, vil din kunde have lettere ved at forstå forskellen på det gode og det mindre gode.

Det ville måske være langt lettere for pigen fra rideskolen at skrive teksten, hun kan så have den hæmsko, at det salgstekniske i teksten ikke sidder lige i skabet, og så er man vel ligevidt?

Mvh
Carsten 

 

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Det behøver ikke at være responsive.
Du skal bare ikke have tekst linier der er længere end ca. 70 tegn, da det er svært at læse for almindelige mennesker.

Det er bare et godt råd og i forhold til tekstens indhold, så konverterer det også bedre, hvis kunden kan læse teksten ordentligt :-)

Ellers kan jeg godt lide dit indlæg, der giver klar besked og efter min mening de rigtige oplysninger om emnet.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)