Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento / Prestashop - Nogle begrænsninger ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sidder her og arbejder med min første hjemmeside der bliver lavet i Wordpres + Theme smidt ind ... Super lækkert med sådan et kæmpe gratis system til at bygge op med, er dog endt med at skulle få hjælp til at ændre lidt kode i mit theme.

Engang når dette projekt kører på skinner om nogle måneder, har jeg en anden ide der omhandler en webshop "lign" side ...

Her er Magento samt Prestashop nok noget af det mest brugte, og kan se super mange herinde arbejder med dem. Igen virker det til at være nogle kæmpe store system, hvor stort set kan finde det theme man ønsker samt alverdens "pakker" man kan tilføje det. 

Et emne jeg faktisk ikke har set rigtigt herinde, er hvilke begrænsninger disse nemme/åbne systemer har ? - Eller er der bare ingen.

Ofte ligger tilbud herinde på fx 10-15.000 kr hvor det virker til at man kommer super langt for de penge, i langt de fleste tilfælde.

Men er der et tidspunkt, hvor man begynder at sige at det næsten ville være bedre at have startet fra bunden ?

Har ikke lige et konkret eksempel, men eftersom at jeg sjældent læser omkring dette, blev jeg da lidt nysgerrig - Er Magento samt Petrashop bare så geniale at der ikke er begrænsninger, eller er der eksempler hvor det er bedre at starte fra bunden ?

/Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:13

Fonne:
Et emne jeg faktisk ikke har set rigtigt herinde, er hvilke begrænsninger disse nemme/åbne systemer har ? - Eller er der bare ingen.

Det kommer lidt an på, hvordan vi definerer begrænsninger. Magento og Prestashop er et open source system. Det vil sige, at du har adgang til alle koderne bag systemet. Og når du har adgang til alle koderne bag systemet, kan du lave alle de ændringer, du ønsker. Der er altså ingen begrænsninger, men det er et spørgsmål om økonomi, har du råd til at lave de ændringer, der skal laves?

Magento og Prestashop har nogle standard funktioner. Udover standard funktionerne findes der en masse udvidelser, som programmører har kodet, fordi det ikke findes blandt standard funktionerne. Disse udvidelser koster ofte, men mange er også gratis.

Skal du have lavet en specialfunktion, skal du altså have fat i en programmør og betale for dette.

Derudover skal du være opmærksom på, at du selv har ansvaret for din shop. Hvis du installerer en udvidelse, og der går noget galt, hvilket kan ske, så kan du risikere, at din shop går ned, og du skal betale en programmør igen for at rette fejlen. Derudover har du ansvaret for at tage backup. Du kan altså ikke bare kontakte Magento eller Prestashop og sige "Hey, min webshop er gået ned - kan i rette det hurtigst muligt?".

I en hosted løsning (Shoporama, DanDomain, Scannet etc.) går shoppen sjældent ned, da du ikke har adgang til koderne og derved kan du faktisk ikke gøre noget galt. Og hvis nu noget går galt, kontakter du bare leverandøren og de burde fikse det gratis hurtigst muligt.

Fonne:
eller er der eksempler hvor det er bedre at starte fra bunden ?

Det er vist virksomheder med store budgetter, som vil have deres eget system, og som er bygget op efter deres krav og behov. De er måske heller ikke så meget til at købe udvidelser til 500 kr, som måske virker eller måske ikke virker. Derudover er det måske heller ikke så fedt for en stor virksomhed at sige, at de bruger et gratis system, som mange små webshops også bruger.

Det er bare et gæt herfra :) 

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 142
Fra  T.J.N. Marketing Skrevet kl. 06:26

Fonne:

Ofte ligger tilbud herinde på fx 10-15.000 kr hvor det virker til at man kommer super langt for de penge, i langt de fleste tilfælde.

Men er der et tidspunkt, hvor man begynder at sige at det næsten ville være bedre at have startet fra bunden ?

Prestashop er gratis det er webhosting prisen du betaler og den kan du få fra kun 5kr pr. måned hos ditwebhotel.dk - Siden har Prestashop klart til at blive installeret med 1 klik systemet..

Ønsker du en Hjemmeside / Blog / Webshop (Prestashop - Wordpress mm.) ? - Pris 5 kr pr. måned Se her hvordan 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 21:39

Takker for svaret Jan, du får egentlig ramt mange punkter rigtig godt, og kan se at hvad jeg selv troede ikke er helt ved siden af.

Virker ihvertfald ikke til at de behov jeg evt kommer til at få vil blive noget større problem at kunne lave på begge systemer, så det er kun super.

T.J.N. Marketing:
Prestashop er gratis det er webhosting prisen du betaler og den kan du få fra kun 5kr pr. måned hos ditwebhotel.dk - Siden har Prestashop klart til at blive installeret med 1 klik systemet..

Takker for svaret, selvom jeg dog godt vidste at Prestashop er gratis (Dog ikke gjort tydeligt i første indlæg kan jeg godt se) .... Gider man dog ikke selv at makke med det, og skal have hjælp, måske noget custom design, betalings system osv kan det trods alt godt løbe lidt op.

Bruger Unoeuro der også har 1-Click installation til Prestashop.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)