Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ulovligt eller lovligt? Er lidt i vildrede...

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil gøre siden gratis, hvad er ideen bag den så ? - Personligt vil jeg slet ikke overveje det, men det er også grundet min holdning til det, og hvordan mange af sådan nogle piger kommer ind i det på.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 10:04
Næh det er skam ikke forhastet - eventualforsæt er beskrevet fint i strafferetten. Du vil aldrig kunne bruge et forumsvar til noget, og politiet vil ikke kunne give dig et bindende svar. Den bedste løsning er at kontakte en advokat, få ham til at finde nogle lignende sager og se, hvor retten sætter grænsen. Men det bliver aldrig til et 100% bindende svar, og så er vi tilbage ved eventualforsættet, da du jo udmærket er klar over, at det kan være en gråzone.
Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:46

Der bliver spurgt ind til, hvad ideen er bag det, hvis jeg gør det gratis.
Jeg udvikler i øjeblikket sitet, set ud fra et akademisk perspektiv, hvor jeg afprøver nogle nye teknologier og måder at programmere på. Til det havde jeg brug for en case, og det virkede blot som en god case til at starte med, da en af mine venner påpegede at de fleste af lignende sites ikke var særlige gode.

Jamen, hvis det er noget, jeg kan blive straffet for, så er der ligesom ikke andet end at droppe projektet. Jeg spørger netop herinde, for at prøve at få et sort/hvidt svar, i stedet for det er en gråzone.
Jeg går ud fra, der også er advokater, der bruger Amino.dk, så igen derfor skriver jeg herinde.

@Charly Jeg undrer mig lidt over, du i første indlæg skriver jeg gør noget af det samme som Ekstrabladet gør allerede nu, hvilket jeg antog er lovligt, og så bagefter får jeg andre signaler. Det kan jo være du er blevet klogere på området i mellemtiden. :)

Tilmeldt 19. Apr 13
Skrevet kl. 10:50

Desuden er min strategi, at gøre sitet gratis for at skabe noget trafik, og først når populationen på sitet har en vis størrelse, så kan jeg indføre betaling, dels for at kompensere den gratis periode, og for at dække de omkostninger, der har været undervejs.
Der vil være tale om en mulig fortjeneste, hvorfor jeg også skriver herinde...

Tilmeldt 19. Apr 13
Skrevet kl. 18:01

Jeg har lige siddet og læst, hvad eventualforsæt dækker over, og jeg må ærligt indrømme, at man nok ikke har forstået hensigten med mine spørgsmål herinde:

eventualforsæt – dolus eventualis eller dol éventuel, dvs. viden om virkeliggørelse af handlingen og accepten deraf –

Jeg gentager gerne, jeg skriver jo netop herinde for at få afklaret om, der er en problematik, så jeg kan holde mig fra en evt. realisering. Jeg har skrevet til et par gratis advokater tjenester på nettet. Så jeg afventer pt. svar.

Jeg opdaterer tråden, så snart jeg får et par svar fra juristerne...jeg hører også gerne fra andre herinde.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 20:44

Det er lovligt, ihvertfald hvis du sidder i DK. Jeg kan ikke henvise til nogen paragraffer i lovgivningen, da den primært behandler de ting man IKKE må, men da EB tjener styrtende på samme service, og ikke kan røres, så kan du helt sikkert sove trygt om natten.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:48

mr_z:

Nu er jeg blevet en lille smule bekendt med lovgivning omkring rufferi. Er der tale om rufferi her? Jeg er ikke direkte involveret i foretagendet, men giver blot mulighed for noget eksponering og reklame på nettet. Skal jeg droppe det? eller blot holde sitet gratis?

Du sælger intet andet end reklameplads, så der kan vel ik rigtig være tale om rufferi? Ellers skulle EB da være lukket ned for mange år siden, for der er flere sider bagest i avisen med reklame for det samme...

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 20:49
Eventualforsæt er kort fortalt, at man accepterer risikoen for, at man med sin handling KAN ende med at gøre noget ulovligt. Hvis det skulle vise sig at være ulovligt, så vil du altså muligvis kunne dømmes, selvom du har forsøgt at få råd først - netop fordi du ikke kan få et klart svar, og som du selv siger er ude i en gråzone.

Når det så er sagt, så tror jeg bestemt ikke at det er ulovligt. Det er jo netop sådan eb.dk samt mange andre tvivlsomme portaler gør og tjener penge på det.
Tilmeldt 19. Apr 13
Skrevet kl. 21:12

Tak, for alle de gode svar, både dem der taler for og imod.
Uanset hvad, så er det et meget interessant spørgsmål.

Som nævn tidligere har jeg kontaktet et par advokater, der gratis svarer på spørgsmål. Desuden har jeg meldt mig ind i et jura forum, hvor spørgsmålet også er stillet.

Er der en overvægt, der taler for det er lovligt, så anser jeg mit spørgsmål som besvaret. :)

Tilmeldt 19. Apr 13
Skrevet kl. 18:57

Jeg har et lille tillægs spørgsmål. Nu er det at være sexarbejder jo ikke lovligt alle steder i verden, så hvis man fx bor i Nepal, og opretter en profil / annonce på mit site, hvordan virker lovgivningen her?
Det kan vel aldrig være serverens placering, der afgør om nogen har udført en lovlig eller ulovlig handling. Er det sikreste ikke at sørge for, man slet ikke kan vælge Nepal under oprettelse af annoncen? 

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)